Renault Kangoo: schudden van motor

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 diesel

Beste collega,

Graag uw reactie op het volgende. Het gaat over een Renault Kangoo, 1,9 diesel van 2001 met Lucas Epic pomp. Wanneer ik deze 's morgens start slaat hij van de eerste tik aan. Geen enkel probleem tot hij na ongeveer 15 tellen stilletjes aan begint te schudden en steeds harder en harder. Wanneer ik gas ga geven gedurende 1 minuut ongeveer , begint hij op normaal te draaien. Voor de rest van de dag heb ik er geen last meer van tot 's anderendaags weer van hetzelfde. Wat heb ik tot hiertioe gedaan: Dieselpomp Lucas epic vervangen, klepspeling nagezien alles ok
20-40. Geen luchtbellen te zien in mazoutleiding. Egr klep: stekker afgetrokken. Wat kan ik nog meer doen. Injectoren testen. Kent iemand een
oplossing of heeft hij al zoiets meegemaaktme . Je kan me altijd mailen. Reeds alvast bedankt.

Van een radelose makker.

Alfredo

Geplaatst door Alfredo (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Kangoo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

stephane (0) PRO, 15 jaar geleden

controle brandstoffilter op metaalslijpsel ,mogelijk last van een slechte verstuiver

Henk Nobach (0) PRO, 15 jaar geleden

Zoals je het omschrijft is het typisch een probleem veroorzaakt door de klepspeling. Weet je zeker dat deze goed staan?

timhoeks2 (0) PRO, 15 jaar geleden

uitlaat dicht??

Alfredo (0) PRO, 15 jaar geleden

Wat bedoel je met uitlaat? de 20 in 40 uit. Of de uitlaat (échappement) verbrandingsgassen?

Mvg.

timhoeks2 (0) PRO, 15 jaar geleden

het uitlaat systeem dicht. gooi em eens achter het spruitstuk los en kijk eens wat hij doet.

Alfredo (0) PRO, 15 jaar geleden

Beste Tim,

Bedoel je de uitlaatcollector eraf gooien en kijken. Excuseer maar kun je je een beetje meer preciceren. Dank U

marcel7031 (0) PRO, 15 jaar geleden

Elektrische pomp in de tank of een balgje? Ik krijg toch het gevoel van lucht in de brandstof.

timhoeks2 (0) PRO, 15 jaar geleden

uitlaat vlak na het uitlaatspruitstuk losmaken, en dan starten en kijken of je verschil merkt. of met de hand aan het einde van de uitlaat voelen of je genoeg druk voelt op het moment dat hij wel goed loopt. ik zelf haal ze meestal even los, kost niks en verteld in iedergeval of je uitlaat niet smoort (half of helemaal dicht zit). in de meeste gevallen is het de oxikat die verstopt zit. eind demper heb ik ook al eens gehad.. succes!

danielknepper (0) PRO, 14 jaar geleden

hallo

Alfredo is dit probleem al opgelost ? heb nu het zelfde ook met een kangoo ?

ik hoor graag wat

gr daan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.