close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault : Slecht lopen storingscode DF168

Clio12-16v bouwjaar 2001
Auto slaat aan , loopt ontzettend slecht, gaat dan over op noodloop., loopt ca 3 seconden prima en valt stil
dan kan ik weer starten en begint het weer
Volgens mijn Bosch KTS: inlaatlucht temp sensor
Volgens dealer DF 168 druk in inlaat is tijdens slecht lopen 1022 mbar( veel te hoog dus) en in de noodloop ca 170
Alle pakkingen van het spruitstuk zijn heel, geen vaccuumlek kunnen vinden
Weet iemand waar de sensor zit In ieder geval niet voor in het spruitstuk wat de dealer zegt
Ik hoop dat iemadn mij kan helpen
Map sensor al van drie verschillende renaults overgezet

Geplaatst door

Edwin2581 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Monteer 4 nieuwe originele bougies en laat de ECU herprogrammeren.

Henk Nobach 0
badge

18 jaar

Beste henk,

Kun je mij uitleggen wat dan de klacht was en hoe ik dat zo op kan lossen. ik zie namelijk het verband niet.
dat herprogrammeren moet zeker bij de dealer

Edwin2581 0
badge

18 jaar

Jij geeft de klacht en ik geef de oplossing. Daarvoor moet je idd bij de dealer zijn. Voor het monteren van de bougies waarschijnlijk ook. Ik denk niet dat je eeen bougiesleutel heb t voor deze bougies.

Henk Nobach 0
badge

18 jaar

Aangezien er geen andere fouten zijn opgeslagen.

Df 168 (Betreft het gehele inlaat lucht traject)
En niet de Lucht Temp sensor(vreemd dat Bosch die geeft)


Inlaat traject goed gecontroleerd?(heb een keer een kapot spruitstuk gezien)
Luchtfilter goed
Wat is het vacuem op het moment dat hij nog wel goed loopt.(die paar seconden)
Bougies (met dop 14 geloof ik)
Oiram

beste oiram,

als het spruitstuk kapot is kan de druk niet in een keer goed zijn inwendig
pakkingen alles is goed
en die bougies erin zetten is geen probleem, ik heb een zeer uitegebreide gereedschap set
ik heb zeer regelmatig renaults alleen deze klacht kan ik niet begrijpen
heb ondertussen een afspraak gemaakt om alles opnieuw te programmeren op vrijdag
jullie horen nog van mij
alvst bedankt

Edwin2581 0
badge

18 jaar

Een ding kan je nog controleren (de Kat of de uitlaat))
Ik heb een Vw gehad en die gaf ook storingen op de map of maf en na een tijdje zoeken bleek het binnenwerk van de kat heen en weer te gaan.(krijg je ook een heel vreemd vacuem van)
1022 mbar is trouwens totaal geen vacuem.(buitenluchtdruk)
En die 170 kan die er niet door de ECU opgezet worden(tijdens de noodloop?)
Denoods met vacuem meter contr.


Oiram

hallo,

Ik heb weer iets met de clio
De computer van de auto was niet bekent in de computer van de dealer en moest via renault net ingelezen worden
Ik de auto op halen op mijn autotransporter.
Vier keer moeten starten omdat hij niet bleef lopen en boven kon komen.
De vijfde keer starten en alle lampjesw gaan uit, ik kan gas geven en hij loopt helemaal netjes.
Ca 10 km mee gereden en tig keer opnieuw gestart en hij is perfect.
Snappen jullie het nog????

Bedankt voor de reakties
Edwin

Edwin2581 0
badge

18 jaar

Ja ik snap het wel. Als je nieuwe software hebt geprogrammeerd dan moet je de auto stationair laten warmlopen om de adaptieve korrekties in te leren.

Hoe vuiler het gasklephuis, des te langer duurt het inleren.

Henk Nobach 0
badge

18 jaar

Beste henk,

Ze hebben de auto niet opnieuw kunnen inleren omdat er geen verbinding was met de computer van de auto
ze hebben het dus niet op kunnen lossen

Edwin2581 0
badge

18 jaar

Dan hebben ze alle ingelezen waarden gewist. Moet je dezelfde procedure volgen als na het inlezen. Dit is natuurlijk wel een bevestiging dat het probleem (komt echt wel vaker voor) in de ECU zit.

Henk Nobach 0
badge

18 jaar

het zal wel, ik geloof je gelijk.

Hwet belangrijkste is dat hij weer goed loopt

heel erg bedankt voor de reakties

Edwin2581 0
badge

18 jaar

zit er bij deze computers niet een sensor in de computer die de druk meet of is dat bij een ander type?zit de computer achter op het blok gemonteerd?

abc 0
badge

18 jaar

Computer zit achter op spruitstuk, is ook gelijk een afdichting van dit spruitstuk. Komt wel eens voor dat de bruine stekker een slecht contact heeft en daarom ook niet uit te lezen is. Rommel maar eens met de stekker

Henri4478 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Overig of stel zelf een nieuwe vraag.