close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Master: Startonderbreker probleem in een Renault Master

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 dCI

Startonderbreker probleem in een Renault Master:

Wagen wil niet meer starten, startmotor loopt, doch middelste lampje op dashbord blijft snel knipperen.
Probleem kwam geleidelijk in de afgelopen dagen, na een een of twee klopjes onder het stuur wilde de wagen weer. Nu geeft hij geheel geen sjoege meer (gelukkig staat hij voor de deur).

Betreffende zekering in orde. Probeer een slecht contact te traceren, maar nog niet in geslaagd. Lezer incl. ringspoel om contactslot gedemonteerd. Contacten naar spoel gereinigd, en de connector naar de lezer.
Als ik met de multimeter op de connector meet, lijkt er bijna geen spanning op te staan, slechts enkele millivolts. Zie wel enige verandering als ik het contact omdraai, maar had toch wel een duidelijke voedingsspanning van 12V verwacht.
Ik zou graag van jullie weten welke overige onderdelen met de startonderbreker te maken hebben en waar die zitten, zodat de contacten daarvan bekeken kunnen worden.

Heb beide sleutels ook bekeken, nette stevige printjes zonder losse spoel, solderingen lijken allemaal in orde. Batterijen uiteraard ook vervangen, maar ik denk dat deze er niet mee te maken hebben.

Dealer wil sleutel(s) vervangen. Dan zijn we alleen wel een week verder en pittige kosten, en ik ben nog niet overtuigd. Zijn de startonderbreker units uit te lezen waaruit blijkt waar het probleem precies zit?

Geplaatst door

Bas Meyer (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kerel het is toch je sleutel die kapot is.
er zit een chip in die afgebroken is.
sleutels kosten rond de 100 euro


probeer maar eens de sleutel in te knijpen en dan starten met de sleutel ingeknepen.

soms doet ie het dan weer.

zeer bekend probleem bij onze zaak.
+/- 15 masters.


*EDIT*

kan zijn dat ie alleen opnieuw moet worden ingelezen.

vtecpower 0

17 jaar

Bedankt voor de tip Emilan. Ben meteen aan de slag gegaan met de chip, met opengemaakte sleutel en knijpen proberen te starten. Met een 10x loep is duidelijk te zien dat er geen solderingen op het printje los zitten. Evengoed maar doorsolderen die handel. Onbegonnen taak als je normaal alleen goten soldeert, maar als electronicaman en het juiste gereedschap (!) lukt dat prima. Had toch 2 sleutels, die alletwee niet werken.

Helaas pindakaas.
Er zit denk ik weinig anders op dan de wagen naar de dealer te brengen en het uit handen te geven, en hopen dat de kosten een beetje binnen de perken blijven.

Bas Meyer 0

17 jaar

je moet de sleutel niet openmaken en dan starten.

je moet de sleutel gewoon "orgineel" in het gat steken en dan erop drukken, dan vasthouden en starten.

let op dit is wel maar een tijdelijke oplossing.

dit gaat vaker kapot door vallen van de sleutels.
soms moet ie opnieuw worden ingelezen.
dus als ze het beide niet doen word het toch garagewerk.

suc7

vtecpower 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.