Ik heb 's ochtends problemen met starten. De problemen zijn gekomen sinds de (lekke) koppakking is vervangen. Eenmaal warm loopt de motor prima. Ik heb ook het idee dat er meer olie wordt gebruikt. Als de auto eenmaal start komen er dikke (witte) walmen uit de uitlaat. De auto heeft 115000 gedraaid. Weet iemand wat de reden zou kunnen zijn.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de motor door de lekke koppakking veel te heet is geweest kan het zijn dat er nu iets mis is met de zuigerveren,laat eerst eens de compressie meten voordat je verder gaat zoeken.
Ik heb inmiddels de gloeibougie's vervangen, dit heeft echter niet geholpen. Nogmaals, de motor loopt hartstikke mooi (en start probleemloos) als deze warm is, kan het dan wel de brandstofpomp zijn? Koud start de auto bijna niet; als je de oliedop eraf haalt slaat de motor na doorstarten moeizaam aan.
20 jaar
contr de gloeibougie,s eerst goed .Gebruikt hij ook koelvloeistof ??
Hij gebruikt geen koelvloeistof, wel zag ik dat de carterdruk behoorlijk hoog is (hij rookt ook tussen de slangetjes door). Hij start alleen slecht nadat de auto ongeveer 8 uur heeft stil gestaan. Dan loopt de motor in het begin erg schokkerig.
20 jaar
Ik denk aan de afstelling van de brandstof pomp, zeker als de kop gevlakt is moet de pomptiming opnieuw afgesteld worden mbv van de klokmicrometer. Gloeit hij voor en na? makkelijk te controleren met een spanningzoeker bij koude motor. Olie verbruik kan toenemen nadat de kop er af is geweest dat is niet abnormaal.
hoe is het verhaal verder verlopen?
ik heb exact hetzelfde probleem met mijn express 1.9 diesel.
Ik zie na een koude start soms afwisselend witte walm, dan weer niks, dan weer wel, dat wisselt vrij snel af.
Dan weer de hele tijd, en na een stukje rijden is het weg.
Het is net alsof een cilinder af en toe geen verbranding heeft.
Dit gebeurt nu ook na het vervangen van de koppakking. Een probleem dat hij daarvoor niet kende want toen startte hij altijd probleemloos koud, zonder rook.
19 jaar
Ik had de express in 2004 net gekocht en kon em laten repareren door de garage waar ik em had gekocht. Ze hebben er nieuwe zuigerveren omgezet. Hans W. zijn diagnose was dus correct! Daarna is het een tijd goed geweest maar na een tijdje heb ik toch weer een lekke kop gekregen (na 10000 km). Toen heb ik maar verkocht. Expressjes staan ook bekend om de lekke kop, vooral de 1.6.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Express of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar