Renault Kangoo 1900 d: STARTPROBLEMEN !!

Bouwjaar: 2001

Wanneer men na een tijdje rijden de motor stillegt start deze NIET meer .Sleutels zijn reeds vervangen en ingelezen alsook de leesring , vliegwielsensor is ook reeds vervangen , brandstofpomp is getest en stopklep in pomp is vervangen ,timing van de distributieriem en brandstofpomp is reeds meerdere malen gecontroleerd , de foutcodes zijn reeds meerdere malen uitgelezen maar men vind er nooit geen .Soms start de wagen na 20 startpogingen maar soms moet men een dag wachten alvorens hij terug wil aanslaan.

Marc6942

Geplaatst door Marc6942 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Kangoo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Marc6942 (0), 20 jaar geleden

Ledje op instrumentenpaneel blijft niet branden.Voorgloeiing werkt perfect . Maar aan de verstuivers komt er geen brandstof.

Marc6942 (0), 20 jaar geleden

Geen luchtlekkage want ik heb brandstof tot aan mijn brandstofpomp , de ontluchtingspeer is ook altijd hard als je er op knijpt. De wagen is ook uitgerust met doorzichtige brandstofleidingen en hier is ook geen lucht in te bespeuren.

geert3496 (0) PRO, 20 jaar geleden

Als de wagen niet wil starten heb je reeds geprobeerd met rechtstreeks stroom op de stopklep te plaatsen om zo de startvergrendeling te omzeilen.

Marc6942 (0), 20 jaar geleden

EPIC POMP

Reagi (0), 20 jaar geleden

Na het verhaal gelezen te hebben denk ik dat je wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid mag stellen dat het gaat om een louter elektrisch/elektronisch probleem.



Ik ben het op een aantal punten trouwens niet eens met jou:

1. de vliegwielsensor vervangen is niet eens zo'n slecht idee. Er zijn storingen bekend bij de F8Q-motor met EPIC-pomp, die het niet starten van de motor tot gevolg hebben en waarvoor niet noodzakelijk een foutcode wordt opgeslagen. Een vliegwielsensor is zo'n geval vrij snel vervangen en niet duur. Bij spook-storingen aan een EPIC-systeem dus een goed begin.



2. Een startvergrendelingsled die uitgaat betekent niet noodzakelijk dat je meteen de hele startvergrendeling als onverdacht mag beschouwen. Bij de Renault-decoders die met een DCU van Delphi in verbinding staan dooft de led immers ook als het bevestigingssignaal van de DCU zelf niet toekomt. Dit in tegenstelling tot de andere combinaties (Sirius, Sagem, Bosch, ...)




Marc6942 (0), 20 jaar geleden

De wagen staat nu al een week in een officiele Renault garage en daar vinden ze het probleem ook niet.Ik hou jullie op de hoogte.

kahler (0), 20 jaar geleden

is het niet het opname element vliegwiel deze wil ook wel eens een probleem geven.of als je het contact aan zet gaat dan wel het inspuitlampje/voorgloei lampje branden als dat niet het geval is is waarschijnlijk het relais dat spanning geeft aan je rekeneenheid kapot zekering zit in motorruimte onder het zwarte kastje bij l koplamp als het goed is een of twee zwarte dunne relais. zou graag willen weten wat het is als dit het niet is.

kahler (0), 20 jaar geleden

correctie op eerder gegeven antwoord moet niet zekering zijn maar relais.

Marc6942 (0), 20 jaar geleden

Probleem (voorlopig ?) opgelost.

Startonderbrekingssysteem overbrugt door Renault-dealer.

Reagi (0), 20 jaar geleden

Goed dat je probleem opgelost is.



Ik vermoed echter wel dat ze iets anders gedaan hebben dan de startbeveiliging overbrugd want dat is eigenlijk niet mogelijk bij de meeste transponderbeveiligingen van Renault.

geert3496 (0) PRO, 20 jaar geleden

Bij deze motor heb je waarschijnlijk nog een lucas dpc pomp. Als je nu de beschermkap achter op de pomp verwijderdt, niet gemakkelijk , kun je een gewone cav stopklep monteren, deze sluit je aan op + na contact en de startonderbreking is omzeild.

Reagi (0), 20 jaar geleden

Hierboven staat dat het om een EPIC-pomp ging, niet om een DPC Numérique, vandaar mijn stelling over de startvergrendeling.

Marc6942 (0), 20 jaar geleden

Heb de wagen terug binnengekregen en nagekeken wat ze bij Renault gedaan hebben.Ze hebben daar een bedrading(computerkabel)bijgelegd van het contactslot naar de computer,en dit omdat er storing op de oude kabel zat.Deze kabel hebben ze ook aan beide zijden aan de massa gelegd.Voorlopig geen startproblemen meer.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.