Goedemorgen,
Sinds enige tijd ben ik in bezit van een Renault modus 1.2 tce van 2008 en deze heeft sinds kort een stationair probleem.
Dit probleem wordt veroorzaakt door een slangetje met een naar mijn idee soort van klep erin (zie foto) het slangetje was losgeraakt en veroorzaakt een sissend geluid.
Ik heb het slangetje weer vastgezet maar nu slaat de motor af.
Het slangetje is al eerdere los geweest (het gaat los bij de aansluiting van de klep) en toen kon ik het terugzetten zonder dat dit probleem optrad.
Maak ik het slangetje weer los dan is het weer goed afgezien van het blazende geluid wat je dan hoort.
Geen storingslampjes en de auto rijdt verder goed alhoewel ik wel het idee heb dat het iets minder soepel loopt allemaal.
Weet iemand wat dit voor functie heeft is en wat het probleem kan zijn?
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat is een vacuum slang , die los laat bij de terugslagklep.
De motor trekt zo behoorlijk valse lucht dit is niet goed.
Volg de plastic slang eens , deze loopt denk ik ook naar je rembekrachtiger .
Als de motor niet blijft lopen met de slang aangesloten is er dus iets mis wat het storingslampje dus ook aangeeft.
Auto uit laten lezen bij Renault en de storingscode vragen met uitleg.
En de plastic slang hoort er niet zo makkelijk af te gaan dit deel is niet bedoeld om uit elkaar te halen.
Dit is idd de slang naar de rembekrachtiger. zou eerst eens een stukje rijden met de slang weer goed gemonteerd. denk dat de stationairregeling beetje van slag is door de lekkage.
Het is inmiddels opgelost ik had trouwens geen brandend storingslampje of foutmeldingen.
De oplossing van harry4203 was de juiste.
Ik heb het slangetje weer vastgelijmd en ben even gaan rijden tot de motor warm was probleem opgelost.
bedankt voor het meedenken allemaal/
2 jaar
Even ter info, wat je gelijmd hebt is een terugslagklep die er oa voor zorgt dat het remvaccuum bewaard blijft als de motor uit staat. Bv om te zorgen dat wanneer je 's morgens in de auto stapt direct kunt remmen. Ik zou em uit veiligheidsoverwegingen vervangen.
Kijk dat is mooi om te weten !
Ter aanvulling heb ik ook nog wat.
Nadat ik het slangetje weer had gelijmd en alles in originele staat was heb ik even gereden en toen leek alles goed.
Echter even later sloeg de auto weer steeds af.
Ik heb de auto toen toch nog even uitgelezen en er stond een foutcode in.
Deze heb gewist en sindsdien is het weer zoals het hoort.
2 jaar
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Modus of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar