close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Scenic: turbo druk

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 dti

we zijn bezig met een scenic dti storing uitgelezen geen storing de de turbo druk is niet maximaal want als ik bij 3000 toeren stationiar aan de turbo slang voelt is de slang die van de interkoeler komt niet hard genoeg wat week achter ik heb gekeken op lekkage niets kunnen vinden andere luchtmassa meter geprobeerd niets geholpen nieuwe brandstoffilter plus nieuwe luchtfilter gemoonteerd egr gecontrooleerd is goed blijf niet open staan de auto komt niet aan zijn vermoge

Geplaatst door

turk 38 (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nog maar op nieuw proberen ik heb al middels bepaalde dingen gecontrolerd de egr klep nieuwe brandstof filter plus luchtfilter vervangen intercooler gecontrooleerd op lekkage is goed uitlaat afgekoppeld mischien was die verstopt was niet zo niewe luchtmassameter geprobeerd was goed de probleem is dat de auto in de 5 versnelling niet meer toeren maakt dan 4200 daarom kom de auto niet op zijn topsnelheid maar als ik hem in zijn 3 volle toeren laat draaien heeft die 5000 toeren wie weet raad

turk 38 0
badge

16 jaar

Hallo Turk,
Dit probleem klinkt mij bekend. Fluit de turbo ook vrij hoog. Is dit geluid duidelijk te horen...
Haal de turboslang maar eens van het koude slakkehuis en voel of er speling op de turbo as zit.
als je geluk hebt is dit de oorzaak.. en wordt je veel ellende bespaart.

Succes

Ralf_Jensen 0
badge

16 jaar

inmeddels heb ik nu meer tijd ik wil graag de turbo druk meeten op de inlaat spruitstuk weet iemand hoeveel bar de turbo moet leveren bij welke toeren moet ik meeten

turk 38 0
badge

16 jaar

ik ben al immedels achter ik had de inlaat kleppen speling van 0 mm kleppen afgesteld daarna heb ik de turbodruk gemeten had 0,5 bar turbodruk heb er naar gevraagd moest 1.1 bar zijn de turbo druk afgesteld o jaaa voor dat ik hed vergeten de oude turbo liep wat zwaar kon niet goed op toeren komen een andere op gemonteerd van een vw de soeppen gedeelte over gezet paste percies nu is allees weer goed

turk 38 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.