Renault Scenic: Vraagje na reviseren Renault Scenic 1.5 dci

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5Dci K9K motor

Ik heb mijn motor van mijn Scenic 1.5Dci gereviseerd en probeer hem aan de praat te krijgen. Is er een manier om langer te kunnen doorstarten?
Wanneer ik met mijn kaart(sleutel) start is dit niet lang genoeg om voldoende diesel aan te zuigen om de lucht uit de brandstofleiding te krijgen.

Ook een vraagje over de electriciteit, waar horen deze 2 stekers op aangesloten te worden? Zie Foto.

[url=http://img294.imageshack.us/i/motortopvi...][img]http://img294.imageshack.us/img294/7596/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Bij voorbaad dank

Jan1946

Geplaatst door Jan1946 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Safrane10698 (0), 13 jaar geleden

Ik neem aan dat je mbv de balg al diesel hebt aangepompt? Dan duurt het misschien 5 seconden voordat hij aanslaat.

Jan1946 (0), 13 jaar geleden

Ja heb ik inderdaad gedaan, maar ik kan niet lang genoeg doorstarten of kan het komen doordat de 2 stekers los liggen waarvan ik niet weet waar ze ophoren?

Safrane10698 (0), 13 jaar geleden

Dat zou kunnen. Zou eerst alles aansluiten voordat je de accu leeg start.

abc (0) PRO, 13 jaar geleden

de lange ronde stekker is van de bdp sensor zit boven op de bak, de vierkante is van de temp sensor en zit in het thermostaathuis aan de zijkant op de kop.

Safrane10698 (0), 13 jaar geleden

En zonder BDP start de auto idd niet.

Jan1946 (0), 13 jaar geleden

Oke, alles weer voor elkaar. Even rustig in laten lopen en de computer de twee gereviseerde verstuivers laten herkennen.
Heb begrepen dat je hiervoor een eind moet gaan rijden, omdat de computer dit bij alle toerentallen moet gaan programeren.
Allemaal hartelijk dank.

Safrane10698 (0), 13 jaar geleden

Volgens mij moet je het correctie getal van de injector invoeren met de clip.

fritzje (0) PRO, 13 jaar geleden

Verstuivers moet je inderdaad inlezen met de clip.
Dit gaat niet met een stukje rijden!

Jan1946 (0), 13 jaar geleden

Vandaag ~ 30 km gereden en krijg geen enkele melding over de verstuivers.
Je kunt ook horen dat in het begin de computer de verstuivers na loopt. Je hoort steeds het toerental oplopen en weer zakken.
Hierna gaat de motor mooi regelmatig lopen.
Wanneer je de wagen hierna weer start gebeurd dit niet meer en loopt hij als een zonnetje.

Safrane10698 (0), 13 jaar geleden

Ja hij kan het wel doen, maar bij een dci is de injectie zo precies geregeld dat er verschil gemerkt kan worden tussen 2 injectoren. Dit verschil per injector wordt gecorrigeerd door een getal met de clip in te geven. Nu kan dus iedere injectie teveel of te weinig brandstof krijgen.

Gewoon even aan de clip hangen en vier keer een getal invoeren wat op de injector staat is zo klaar.

Hij zal ook geen foutmelding geven want de computer kan zelf het getal niet lezen wat er op staat ;-)

Jan1946 (0), 13 jaar geleden

Oke bedankt, welk getal moet ik opgeven voor de clip? Ik heb Delphi verstuivers, maar deze staan bom vol getallen.

rico1047 (0) PRO, 13 jaar geleden

16 nummers

Jan1946 (0), 13 jaar geleden

Na 100 km gereden te hebben na de revisie, was plotseling het vermogen weg. ANWB gebeld en die dacht de tandriem gebroken was, dus naar huis gesleept.
Na controle bleek dat het nokje in het nokkenas tandwiel was afgebroken en het tandwiel iets was verdraaid, met als gevolg dat de meeste kleppen krom waren. Het onderblok bleek geen schade te hebben opgelopen. Je zag wel waar de kleppen de zuigers hadden geraakt. Zelfs de tandriem was nog heel.
Toen maar meer weer de kop laten reviseren, de tandriem en spanner vernieuwd en nieuwe koppakking en kopbouten gemonteerd. Alles weer samen gebouwd en hij loopt nu weer als een zonnetje.
Voor de zekerheid ook op de krukas een tandwieltje met spie geplaatst. Bij bouwjaar 2004 zit dit er niet, alleen geklemd met een centrale bout. In de as zit wel een spiebaan, rara waarvoor?
Hopelijk gaat hij nu weer 200000 km mee.
Iedereen bedankt voor de hulp.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.