men tankbediende heeft water ipv koelvloeistof in men waterreservoir gegooid nu komt er witte rook uit men motorkap , men auto ryd eventjes en dan begint hm te sputteren en me lampke vant water gaat aan , help aub?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waar heeft die man het ingedaan dan?
ik ken dus niks van autos , ma in da waterresservoir langs de motor , ma kben hm juist gaan halen khad hm gister moeten laten staan en hm trekt nu minder fel op , men pa denkt da het de zwei de colas is ken hetgoeie woord hier nie voor , juist kwam er nog witte rook uit de motor
17 jaar
koppakking lek. (joint de culasse)
17 jaar
ah zo dank u , gaat da veel kosten ? kzou morgen nog op me werk willen geraken zou ik hm laten staan of kan ik toch nog 5km maken ???
17 jaar
Vreemd verhaal, maar denk niet dat de pompbediende de oorzaak is van je rook of lekke kop.
Is het niet zo gegaan: je kwam aanrijden met te weinig koelvloeistof vanwege een lekke kop, man vult bij, en nu zie je pas de stoom?
dat kan goed zyn daar was nog heel weinig vloeistof in , men eigen fout want kmoest al lang op onderhoud geweest zyn maja eigen schuld dikke bult , maar door da "lek" gaat myn auto trager ryden? en kan da veel kosten?
17 jaar
door de lekke joint de culasse heb je minder compressie dus minder vermogen.
gezien het bouwjaar 1983 vrij simpel te herstellen.
zou wel de rest van de wagen goed nazien voor je hier nog geld investeert.
17 jaar
dank u wel , morgen direct men garagist bellen , had ik maar voor automechaniek ipv llasser gestudeerd groetjes ......
17 jaar
[quote=KUNTAKINTE]dank u wel , morgen direct men garagist bellen , had ik maar voor automechaniek ipv llasser gestudeerd groetjes ......[/quote]
Ik kan me voorstellen gezien het bouwjaar van deze 5, dat lasvaardigheden erg van pas kunnen komen...
Hoe is deze auto? De Super 5 is al zeldzaam aan het worden maar het eerste model helemaal.
17 jaar
[quote=KUNTAKINTE]dank u wel , morgen direct men garagist bellen , had ik maar voor automechaniek ipv llasser gestudeerd groetjes ......[/quote]
Ach, een koppie lichten van deze auto is zo simpel, dat kan bijna iedereen die een beetje kennis van autotechniek heeft. Kost ook allemaal niet veel, met een paar tientjes voor een koppakking kom je al een heel eind met dit supervijfje.
Sytze
[quote=sytze]... dit supervijfje.
Sytze[/quote]
Als 'ie echt van 1983 is, dan is het dus nog niet eens een supervijf.
17 jaar
Tja, was er in de gauwigheid niet vanuit gegaan dat zelfs de eersten ook nog rond rijden.......
[quote=sytze]Tja, was er in de gauwigheid niet vanuit gegaan dat zelfs de eersten ook nog rond rijden.......[/quote]
Niet zo vreemd gezien het zware roestprobleem van die eerste gebakjes...
Wellicht wil de vraagsteller de historie verhelderen? De auto is al eens flink opgeknapt?
17 jaar
[quote=AS1][quote=KUNTAKINTE]dank u wel , morgen direct men garagist bellen , had ik maar voor automechaniek ipv llasser gestudeerd groetjes ......[/quote]
Ik kan me voorstellen gezien het bouwjaar van deze 5, dat lasvaardigheden erg van pas kunnen komen...
Hoe is deze auto? De Super 5 is al zeldzaam aan het worden maar het eerste model helemaal.[/quote]
Ik wilde precies hetzelfde zeggen. Ben maar blij, dat je lasser bent ! En het feit dat je lasser bent, maakt het zeker de moeite waard dan toch maar in die Joint de Culasse te investeren en die Cinq een lang leven te geven !
ondertussen heb ik een ander auto gekocht , men garagist zei da het rond de 600 euro ging kosten en ik heb 600euro voor de auto betaald dus was het de moeite nemeer om hm terug te laten maken , het was de joint de culasse en het koste zoveel omdat er veel werk aan was dus heb ik een saxo vts gekocht en kryg ik nog 50 euro voor men r5 alleszins bedankt voor de reacties en groetjes .
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 5 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar