Wanneer ik de 100pk DCI motor vergelijk met de 120pk zie ik enige hardware verschillen. Namelijk inlaatspruitstuk, turbo, brandstof hoge drukpomp en hoge drukrail. Het basisblok is identiek de vraag is nu of de krukas, drijfstang-lagers en cilinderkop (swril!) van de 100pk variant gelijk is aan die van de 120pk variant.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Motorblok, krukas, drijfstangen en kale cilinderkop zijn gelijk.
De zuigers zijn, helaas voor jou, anders.
Mag ik vragen wat er kapot is aan jouw motorblok?
excusses voor de late reactie, ben een tijdje uit de lucht geweest!
Het orginele blok heeft zeerwaarschijnlijk een overspeed meegemaakt met dien gevolg dat de drijfstang door het onderblok is geslagen! niets meer bruikbaar! Ik had de beschikking overeen 100pk echter heb toch een nieuw 120pk blok erin geplaatst!
De oorzaak van betreffende overspeed kan ik niet direct achterhalen, ECU was gewist toen ik motor c.q auto ter beschikking kreeg. Ik heb een vermoeden dat motor op olie is gaan lopen, interkoeler en -slangen zaten vol met olie. Een zeerwaarschijnlijke oorzaak zou een defecte drukregelaar kunnen zijn van het gesloten carterventilatie systeem of een foutieve drukregeling van betreffende drukregelaar als gevolg van een onbezonnen terugschakelactie!
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar