Hallo!..
Ik heb een afslaan (motor) probleem met mijn auto.Het gaat om een ROVER 416 Si 1997 bouwjaar.Als de motor warm is en ik de koppelingspedal getrapt heb voor schakelen of stoppen zakt de toerenteller en slaat de motor af. Maar het gebeurt niet altijd maar wel af en toe.Ik heb de auto naar Rover garage gebrracht. Ze hebben alle onstekingsonderdelen nagezien en de storing uitgelezen via computer maar konden niks vinden. De monteur heeft geen verklaring.Als ik zo'n klein probleem (maar lastig)bij de eigen garage niet kan oplossen hoe moet ik dit probleem oplossen. En dit probleem heb ik nog steeds. Als u mij kunt helpen of een advies geven ben ik zeer dankbaar.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo!..
Ik had een afslaan probleem met ROVER 416 Si die bovengenoemde probleem.Ik heb op dit site een blijkbare klacht gelezen met een Zafira.Het
gaat om dop van de benziene tank.Als ik de dop losdraait zie ik het dat de
benzinetank zeer onderdruk is.Nou ik heb de dop vastgedraaid en gereden. Na
een poosje (ongeveer 20 minuten)begint de motor af te slaan als ik de
koppelingspedaal intrapt voor het stoplicht of voor stoppen.Ik heb de dop
losgedraaid en al 2 dagen zo gereden (een beetje los).De motor sloeg nog
niet af.Ik heb z'n opmerking gekregen.En vandaag had ik een afspraak voor
dit probleem bij de Rover garage. IK ben daar geweest en heb verteld wat ik
opmerking had.Dit was derde afspraak voor dit probleem maar tot nu toe
konden ze niks vinden.Ze zeggen dat de auto over tecnische kant prima en niks
mis mee.Ze verbaasden zich zeer over wat ik verteld heb.Dat kan eigenlijk
niet zeiden ze.Maar ik ben me zelf beleven.En ze hebben de dop vervangen.Een
dag reed ik met nieuwe dop.En de motor sloeg niet af.Dus mijn vraag
eigenlijk is:Kan dat een oorzaak zijn? Of de koolstoffilter doet het
niet?
Wellicht zit er in de dop een ontluchting die niet werkt en zuigt de tank vacuum, klinkt niet onwaarschijnlijk.
Bedank voor je reactie.
Ze hadden toen een ander dop gegeven.Toch 2 dagen geleden.Ik kon de auto maar vandaag rijden. En een poosje later sloeg de motor weer af met vastgedraaidde nieuwe dop.Ik heb gelijk de dop losgedraaid en lang gereden.En de motor sloeg niet af.Dus ik denk dat niet bij de dop ligt.Maar volgens mij is er iets mee te maken met dat siysteem.Als ik verkeerd denk kun je mijn diagnose's verbeteren.Is er een onderdeel dat die lucht(binnen de benzine tank)naar buiten geeft of die drukte regelt?
Kan de motor door die drukte tijdens de koppelingspedaal intrapt niet genoeg benzine krijgt?
Koolstoffilter of zoiets onderdeel?
20 jaar
Als wij een los gedraaide dop het probleem er niet meer is , moet het toch zoeken in de onderdruk in de tank.
Wellicht is er de ontluchting toch verstopt.
20 jaar
Bedank voor je reactie!
Maar ik heb me beleefd dat het genoemde probleem nog steeds aanwezig is.Ook met de losse dop.Het gebeurde ook niet altijd.
Ik heb onregelmatig stationer toerental tijdens ontkoppeling.Dat ook niet altijd.Als ik de kop.intrap zakt de toerenteller naar 300-400 en stijgt weer naar 1400-1500 en zakt weer naar 800-900.Intussen slaat de motor soms af.
Ik heb aanstande vrijdag nog een afspraak (vierde) bij de dealer.
Nu gaan ze het stappenmotortje en lamdasonde controleren.
20 jaar
Je moet gewoon het gasklephuis eens grondig reinigen van koolaanslag!!
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 416 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar