Rover 600: Diesel inspuitpomp afstellen na het vervangen van de distributie

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2000 SdI

Het type is een 620 sdi, de distributieriem was gebroken, alles is vernieuwd. Nieuwe kleppen, koppakking en ook nieuwe aandrijfriem.
Alles staat op het merkteken, de pin steekt in het vliegwiel en het merkteken van de nokkenas staat gelijk met het merkteken op de beschermkast. Het probleem is nu ik krijg de inspuitpomp niet juist gesteld, als de pin in het wiel van de pomp steek en de riem erop leg en probeer te starten dan springt hij niet aan. Op 350000 km heb ik nooit problemen gehad met starten. Als ik de krukas draai met de sleutel dan heb ik compressie, dus zou de nokkenas moeten juist staan. Weet er iemand hoe ik die juist krijg, de inspuitpomp, zodat de juiste cilinder de brandstof krijgt die hij moet hebben voor de onsteking.
Bedankt alvast,
Doei Jan

Provence

Geplaatst door Provence (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Rover 600? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

ibo (0) PRO, 17 jaar geleden

slaat de motor uberhaupt wel aan na enige tyd starten?want als alles op tyd staat zou de motor moeten lopen, inprincipe hoef je aan de pompafstelling niks te wijzigen,(zolang de merktekens goed staan) omdat er hier niks aan gewijzigd word (ookal breekt de distributieriem).
geen stekker of iets dergelijks vergeten? check het anders even na.

suc6 .ibo.

Provence (0), 17 jaar geleden

Hij slaat gewoon niet aan, ook na enige tijd starten niet

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Komt er brandstof uit de verstuiverleidingen tijdens het starten.

Hans

Provence (0), 17 jaar geleden

Ja dat is zo.
Jan

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Gloeit hij wel

Hans

Provence (0), 17 jaar geleden

De inspuitpomp werkt weer naar behoren dat is verholpen. Bedankt voor de reacties daarop.
Ik heb een nieuw probleem, het is juist of de turbo niet werkt, trekken doet hij als een gewonen diesel, en ook een olielek aan de rechterkant, zijn dat de flexibele olieleidingen? wat is hiertegen te doen en ook voor het probleem met de turbo.
Doei Jan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 600 of stel zelf een nieuwe vraag.