Het type is een 620 sdi, de distributieriem was gebroken, alles is vernieuwd. Nieuwe kleppen, koppakking en ook nieuwe aandrijfriem.
Alles staat op het merkteken, de pin steekt in het vliegwiel en het merkteken van de nokkenas staat gelijk met het merkteken op de beschermkast. Het probleem is nu ik krijg de inspuitpomp niet juist gesteld, als de pin in het wiel van de pomp steek en de riem erop leg en probeer te starten dan springt hij niet aan. Op 350000 km heb ik nooit problemen gehad met starten. Als ik de krukas draai met de sleutel dan heb ik compressie, dus zou de nokkenas moeten juist staan. Weet er iemand hoe ik die juist krijg, de inspuitpomp, zodat de juiste cilinder de brandstof krijgt die hij moet hebben voor de onsteking.
Bedankt alvast,
Doei Jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
slaat de motor uberhaupt wel aan na enige tyd starten?want als alles op tyd staat zou de motor moeten lopen, inprincipe hoef je aan de pompafstelling niks te wijzigen,(zolang de merktekens goed staan) omdat er hier niks aan gewijzigd word (ookal breekt de distributieriem).
geen stekker of iets dergelijks vergeten? check het anders even na.
suc6 .ibo.
Hij slaat gewoon niet aan, ook na enige tijd starten niet
18 jaar
Komt er brandstof uit de verstuiverleidingen tijdens het starten.
Hans
Ja dat is zo.
Jan
18 jaar
Gloeit hij wel
Hans
De inspuitpomp werkt weer naar behoren dat is verholpen. Bedankt voor de reacties daarop.
Ik heb een nieuw probleem, het is juist of de turbo niet werkt, trekken doet hij als een gewonen diesel, en ook een olielek aan de rechterkant, zijn dat de flexibele olieleidingen? wat is hiertegen te doen en ook voor het probleem met de turbo.
Doei Jan
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 600 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar