auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Rover 45 2002: Electrische problemen na platte batterij

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 85

Na ze weer op te laden en terug in het voertuig te plaatsen. Wil de ramen langs beide kanten niet meer omhoog of omlaag. Ook werkt ineens het achter mistlicht niet meer en ook de achterruit verwarming weigert te werken.

Ik ben begonnen met controleren van lampen en zekeringen, maar alles is ok. achterruitverwarming afgekoppeld om te zien of hij een storing zou geven, maar ook geen resultaat. Nog eens alle zekeringen onder de motorkap gecontroleerd en alles ok, maar in de wagen onder het stuur zijn er een stuk of 4 die niets doorgeven alles is wel vervangen. Weer dingen afgekoppeld die misschien storing zou kunnen geven, maar nog niets. dan maar de relais vervangen, maar nog niets. ik ben aan het einde van mijn latijn. is er iemand die me iets zou kunnen helpen.

Geplaatst door

Warshawski (90)

al 1 maand lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Weet je zeker dat de accu na het opladen de spanning nog vast houdt ?
een accu die totaal ontladen is, gaat/is 9 van de 10 keer kapot (en kan dus niet meer opgeladen worden),
meet de accuspanning eens in rust,
hoe heb je de zekeringen gecontroleerd...., alleen gekeken of de smeltdraad nog intact is, of heb je gemeten of er daadwerkelijk spanning (+12volt) op de zekeringen staat ?
Indien de zekeringen niet kapot zijn (optisch) maar je meet geen spanning (+12volt) op de zekeringen dan vermoed ik dat er toch een hoofdzekering defect is,
meet de zekeringen eens door met een multimeter of testlampje en controleer of er ook +12volt spanning op staat. meten is weten.

limbra 1655
vip badge

1 maand

De batterij is opgelaen houd de spanning vast 12.8V en tijdens de motor loopt is dit ronde de 13.8 . alle zekeringen zijn uitgemeten met een meettoestel. ik heb ondertussen ook alle schema's uit een boek gevonden en het gaat in totaal over 4 zekeringen in het voertuig aangezien alle zekeringen onder de motorkap in orde zijn qua metingen. en op de 4 in de wagen krijg ik geen spanning af te lezen. ik hoor bij bediening ook geen geluiden die zouden aangeven toch te werken, maar iets niet in orde te zijn. schakelaar uitgemeten. enzovoort. wat ik wel raar vind, maar weet niet of dit er mee te maken heeft, maar op de motor wat lager dan de batterij zit iets rood op de blok gemonteerd en ziet er uit als een fiche met wat afgebrokkelde dingen. ik weet niet wat het is aangezien ik zoiets nog nooit heb gezien. bovenaan rechts op de foto

Warshawski 90

1 maand

Sommige zekeringen krijgen pas spanning als het contact aanstaat...of als de gebruiker ingeschakeld wordt.

Hans4040 1430
badge vip badge

1 maand

weet ik. daarom dat ik ook ineens de auto laat draaien. sorry aangenaam mijn naam is kelly en ben elektricien van werk en opleiding, ik begrijp dat u me de basis eerst wil geven, maar is echt niet nodig. zoals ik al vermeld heb heb ik alle stappen die ik mogelijk kan bedenken gedaan, maar kan er echt niet aan uit.

Warshawski 90

1 maand

foto was niet geupload

Warshawski 90

1 maand

. Bedoel je het rode kastje zoals op de bijgevoegde afbeelding ?
zo ja...., dat is de MFU (multi fuction unit),
de MFU bestuurd/regelt de volgende verbruikers/componenten en de relais hiervan:
de achteruit verwarming, de interval van de ruitenwissers voorzijde en achterzijde (indien aanwezig),
de vertraging/dimmer van de binnen verlichting en het vergeten verlichting waarschuwings signaal.
De MFU krijgt massa via de oliedruk sensor,
*Er gaat er een signaal vanaf de schakelaar (byv. achteruit verwarming) naar de MFU,
deze geeft dan een signaal (spanning) naar het betreffende relais in de zekeringenkast en schakelt de verbruiker in,
aangezien je aangeeft dat het rode kastje (MFU) er brokkelig en verweerd uitziet, denk ik dat de MFU defect is of geen massa via de oliedruk sensor krijgt of de stekker aansluiting is niet in orde (los contact, oxidatie ...,)
ik weet niet 100% zeker of de elektrische ramen ook via de MFU geregeld worden.

limbra 1655
vip badge

1 maand

. Hetgeen ik het over heb bevind zich onder de motorkap en ziet er uit als de snoer van een meettoestel, maar dan robust. ik kan dit zien tussen de batterij en de fusebox. als je naar beneden kijkt op het aluminium blok. een rode staaf met, wat voor mij eer uit ziet als een mannelijk kabelverbinder.
jouw antwoord kan er inderdaad ook wel mee te maken hebben. aangezien je spreekt over die interval van de ruitenwisser. of dit kan ook een ander probleem weer zijn. de eerste stand waar tijd zou tussen zitten gaat niet al de rest wel, maar dan gaan mijn gevarensignalen wel en voormistlichten gaan ook.
ik ga morgen nog eens nameten volgens de plannen die ik heb uit het handboek. ik ga nog eens proberen om een foto te posten.

Warshawski 90

1 maand

Wanneer een foto niet ge-upload wordt is het bestand waarschijnlijk te groot.
Verklein het en probeer het dan nog eens.

. Dus ben ik nog maar eens de vloer opgedoken voor de metingen. het gaat om de zekeringen aangeduid op de foto. volgens bijhorend plan zijn dit voor de ramen voor en achter. ik heb achter geen elektrische, maar die zullen gewoon klaar liggen. alle andere heb ik getest aan beide zijde om zeker te zijn dat spanning aanwezig is aan beide kanten van de zekering. ik ben nu ook op zoek gegaan naar de locatie van de MFU, maar deze vind ik nergens onder het stuur of onder het handschoenkastje. Waar bevind dit zich aub.

Warshawski 90

1 maand

De zekeringen F4 - F5 - F7 - F8 zijn idd voor de electrische ramen,
aangezien jouw auto uit 2002 is, zit de MFU achter op de zekeringenkast in het interieur,
de MFU zit vast geklikt achterop de zekeringenkast, (waar ook de zekeringen zitten van de electrische ramen).
wat betreft het onderdeel op jouw foto, durf ik niet te zeggen wat het precies is.

limbra 1655
vip badge

1 maand

Is het moeilijk om die eraf te halen en op 1 of andere manier te testen, wat het is toch raar dat het maar enkele dingen zijn die niet meer werken en gelukkig ook. ook heb ik recent de radiator veer vervangen, want alleen 4de stand ging nog.

alle andere krijgen spanning dus dan kan het misschien wel goed zijn, maar ben liever zeker is ook weer een kost van 85€.

Warshawski 90

1 maand

Eerst de accu kabels los koppelen,
Zekeringenkast zit volgens mij met 2 schroeven vast, deze los schroeven,
zekeringenkast beetje naar voor halen zodat je er aan de achterkant bij kunt,
opletten dat de bedrading van de kabelboom niet strak komt te staan,
als het goed is zie je de rode MFU module dan zitten achterop de zekeringenkast,
deze zit vast geklikt,
hoe je de MFU kunt testen weet ik zo gauw niet, als hij verbrand ruikt ga er dan maar
van uit dat hij defect is.

limbra 1655
vip badge

1 maand

OK. Stuk toegekomen en geplaatst en alles werkt terug. bedankt iedereen voor alle info

Warshawski 90

2 weken

Fijn dat alles weer werkt, bedankt voor de feedback

limbra 1655
vip badge

2 weken

jammer genoeg is de radiator stand 1 en 2 terug kapot. dus eerst laten maken waardoor de MFU kapot ging en nu de nieuwe MFU zit is stand 1 en 2 terug kapot. dus heb ik een vermoeden dat er iets aan de hand zal zijn met de kachel. het enige wat ik daar van weet is dat het motortje wat vet nodig heeft want die piept, maar wat zou de oorzaak zijn dan die weerstanden blijven springen. en hoe dan ook. in het begin had ik alleen maar stand 4 nu heb ik er toch 2 als het niet lukt om dit uit te zoeken. alle antwoorden zijn welkom...

Warshawski 90

1 week

Dat de kachelweerstand kapot gaat komt 9 van de 10 keer door een
te zwaar draaiende kachel ventilator,
zeker als de ventilator motor piept duidt dit er meestal op dat het zaakje
droog loopt door gebrek aan smering,
beste kun je eerst de kachel ventilator gangbaar maken (of vervangen),
en dan een nieuwe kachelweerstand monteren, anders gaat de nieuwe
kachelweerstand binnen korte tijd weer kapot.
de asjes/draaipunten smeren kan o.a. met WD40.

limbra 1655
vip badge

1 week

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 45 of stel zelf een nieuwe vraag.