Hallo,
ik heb hier een voertuig met een hardnekkig koelingsprobleem.
Telkenmale de wagen een zware aanhangwagen moet trekken scheurt de bovenkant van de radiator. Door het trekken word de wagen wel zwaarder belast dan anders, maar toch tekent de temperatuurmeter normaal. Ga vandaag de derde radiator monteren in 3 maanden tijd. Wagen rijdt normaal, de temperatuurmeter komt nooit te hoog, het waterniveau in het expansievat is goed en blijft zo tot de radiatorbovenkant scheurt.' in het midden)
Alle waterslangen blijven goed, er komt niet buitenmatig veel druk op het water.
Het is telkens op dezelfde plaats dat de scheur komt.
Wat is al nagezien.
- Druktest gedaan, normaal, dus geen gebroken cilinderkop.
- Waterpomp vervangen
- Thermostaat vervangen
- Andere radiatoren die voor de waterradiator geplaatst zijn met hogedrukreiniger afgespoten om zeker te zijn van goede luchtdoorstroming.
- Ontluchtingskanaal tot in expansievat doorgeblazen.
- Visco vervangen
- Elektrische schroef slaat aan op tijd
Weet het echt niet meer nu
Alle advies welkom !!
Tnx.
Geert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan het niet zo zijn dat de motor tijdens het optrekken te hard aan de bovenste slang van de radiator trekt, waardoor deze aan de bovenkant te veel belast wordt? en daardoor scheurt.(radiator evt losjes monteren)
Zou ik ook zeggen.Zet de radiateur eens provisorisch vast met wat bv tye-rip en (schuim)rubber of iets dergelijks.Denk ook dat de motor iets meer kantelt door het gewicht erachter of het vermogen wat geleverd moet worden.
Had gekund, maar het is de bovenkant van de radiator zelf die openscheurt, precies in het midden, dus daar trekken de slangen niet op.
Tis een moeilijke hoor.
Tnx voor de reacties!
Geert
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 2500 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar