heb een groot probleem, wie weet raad mijn rover heeft een nieuwe koppakking, is afgevlakt, maar de kopbouten na 1 week vernieuwd, nadat koelvloeistof naar de bougies lekte (eerst hebben ze de oude erin gedraaid), maar nu zijn de bougies helemaal droog, maar de koelvloeistofverbruik is nog steeds aanwezig, de witte rook in de uitlaat is wel verdwenen, nergens lekt de auto koelvloeistof, een groot raadsel weet iemand hier raad mee? als de koppakking lekt dan moet toch automatisch de bougies nat zijn (koelvloeistof) of hoeft dit niet wie weet raad, alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is je kop ook afgeperst voordat je de nieuwe koppakking ertussen hebt gedaan, dit i.v.m. een scheurtje in je cilinderkop?
Je bougies hoeven niet altijd nat te zijn als je koppakking lek is ligt er maar net aan waar ie lek is.
groeten reinder
bedankt reinder, ik weet niet of ze hebben geperst, maar ze hebben het aan een prof laten afvlakken, en achteraf de kopbouten kan dat wel? en de motor loopt ook niet echt best sinds er een nieuwe koppakking opzit start erg slecht trillend na een paar minuten gaat dit over, en loopt erg onrustig stationair (onregelmatig) kan dit allemaal een aanwijzing zijn dat de koppakking niet goed is gedaan , is de kop niet goed, graag nog je reactie, alvast DANK !!!
19 jaar
Als je kop wel is gescheurd zoals ik al eerder heb gestelt kun je zeker deze problemen hebben, achteraf de kopbouten vervangen als je het door een prof hebt laten doen vind ik vreemd de prof zou er nieuwe kopbouten in moeten doen.
Gezien jou boven staand verhaal zou ik toch de kop laten afpersen, wat je eerst nog kunt doen is de compressie per cilinder laten meten, dit is minder kostbaar dan direct de kop er maar weer af te halen.
groet Reinder.
19 jaar
beste Reinder, starten en stationair lijkt iets verbetert, vandaag, maar koelvloeistof lijkt eerst op te zijn na een tijdje gereden (wel wat afgekoeld) te hebben, maar als ik s'morgens nogmaals controleer lijkt hij wel op de juiste niveau, maar 1 keer zo gecontroleert lijkt het allemaal zo of ben ik gek aan het worden, ik begrijp eerlijk gezegd niets meer van
19 jaar
en nog een vraagje als de bougies niet nat worden zoals ik zelf gecontroleerd heb, geen van de 4 waren besmeurd met koelvloeistof betekent dat dan vrijwel 99,9% dat de koppakking goed is? of kan het ergens anders naartoe lekken, alvast dank
19 jaar
Heb het zelf ook een keer gehad leek ook of ik gek was, naar nader onderzoek bleek toch een heeel klein uitwendig lekje (gelukkig maar) te zijn.
Dus controleer ook eens op uitwendige lekkage en verder houd je motor in de gaten koelvloeistof pijl, ook je uitlaatgas als je namelijk hele straten vol witte rook zet is je koppakking of je kop gescheurd, is je temperatuur ook contant?
groet Reinder
19 jaar
temp is constant en iets beneden de helft dus ok, uitwendig geen lekkage ontdekt, wat nu?
19 jaar
maar wat houdt als ik vragen mag ben wel een beeetje technisch , witte rook in, wat moet ik hieronder verstaan hij rookt wel wat vochtige rook, en best veel, maar dat is met deze tijd van het jaar toch normaal?
19 jaar
als je veel witte rook hebt als de motor op bedrijfstemperatuur is dan betekend dat je koelvloeistof de pijp uit blaast. in deze tijd van het jaar is het wel normaal dat je auto rookt maar mag niet veel zijn. zeker niet als de motor warm is.
groet Reinder
19 jaar
dus dan kan ik dus vewachten dat de koppakking toch niet inorde is, en dus weer lekt, maar de bougies heb ik allemaal gecontroleert, droog na afkoelen motor, hoe verklaar je dat Reinder?
19 jaar
beste reinder je bougies zijn ook droog dat kan namelijk niet anders omdat deze warm worden ik denk dat het ergens anders heen loopt
het is een vier cilinder toch?
Loop hij wel op alle 4 de poten?
heb je al compressie laten meten?
meet ook eens het co2m uit de uitlaat
controleer ook eens de terugvoer van het koelwater en of de koeler zelf op een lekkage/de slangen/reseervoir van het koelwater.
succes ermee
19 jaar
Beste Jan,
Ik zou graag willen weten of jou probleem inmiddels al is opgelost. En natuurlijk wat de oorzaak was ?
Ik had jou al een mail gestuurd met een vraag, echter klopt jou e-mail adres niet wat hier staat vermeld op de site.
b.v.d. Theo
kijk eens wat de kleur is van de radiateurdop
als je een witte -grijse hebt moet je een zwarte er op laten zetten door de dealer
deze gaat namenlijk later open en dit is een modificatie van rover
vaak als je een witt-grijse hebt lekt deze koelvloeistof
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 75 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar