Rover 114 1992: problemen bij motor inbouwen

Bouwjaar: 1992

Ik ben voor mijn broer zijn rover aan het repareren, daar moest o.a. een ander blok in. Daar is nu het blok van een 214 16V ingekomen. Verkoper zei dat het blok precies hetzelfde is, maar ik ben o.a. al een verschil in een koelvloeistof-transportbuis tegengekomen. Wagen is nu bijna klaar, maar ik zit nu met een slangetje over bij het gasklephuis. Aan de blokzijde komen 3 slangen uit het gasklephuis, twee kleine en 1 wat grotere. De wat grotere en een kleine gaan naar de kleppendeksel (carterventilatie??), maar de andere kleine heb ik geen aansluiting voor. Als je in het slangetje blaast, hoor je dat hij vrij uitkomt in het gasklephuis, dus hij moet wel echt ergens op aangesloten worden, anders zuig je ongefilterde lucht binnen.

Mijn vraag is nu: is dit ook een onderdeel wat bij een 214 anders is als bij een 114, en heeft deze geen nut (m.a.w.: afbinden), of heb ik ergens anders een foutje gemaakt en moet hij bijv. naar luchtfilter of rekenunit. Mss hier iemand met parate kennis of zou iemand onder de motorkap van zijn 114 GTa 16V willen kijken??

Bij voorbaat dank, Bob

rBob

Geplaatst door rBob (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Rover 114? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Garage_LUX (0) PRO, 19 jaar geleden

Het overgebleven slangetje zit bij de andere modellen afgeplugd
Dit kan dus zonder probleem
Rinus Franse

rBob (0), 19 jaar geleden

Ik had hem inderdaad al afgeplugd, maar nu weet ik zeker dat dat goed is, bedankt!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 114 of stel zelf een nieuwe vraag.