Hallo,
Een maat van mij heeft een Rover 214 en daar had hij de motor van kapot, en daar hebben we nu een andere motor ingebouwd, met hetzelfde mulitpoint injectie systeem, maar ik het brandstof filter komt de brandstof niet verder, en als we via het luchtfilter gat brandstof inspuiten loopt die wel.
En als de auto van contact wordt gezet horen we getik in het injectie gedeelte, maar er wordt geen brandstof aangezogen.
We hebben al gezocht naar de electrische brandstofpomp, deze maakte eerst nog wel geluid met op contact zetten, maar nu ook niet meer.
Wie weet raad, wie weet waar de brandstofpomp verstopt zit, want de motor heeft wel de tank leeg getrokken, wellicht de brandstofpomp kapot, de zekeringen zijn nog wel goed
Het blok wat er nu uit zit kwam uit een 114i monopoint injecht, en we hadden eerst al problemen met de ontsteking maar door het verwiseelen van het vliegwiel werkt dat nu wel goed alleen de brandstof toevoer
mvg
Frans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De brandstofpomp zit in de tank, en het hoort 2 sec te draaien als je hem op contact zet. hij begint weer te lopen als de motor aangeslagen is.
Als je wil weten of er wel of geen brandstof bij de injectoren is, haal dan de retourleiding van de brandstofrail of, de benzine moet daaruit spuiten als je hem weer op contact zet.
De eerste k-serie motoren(die van u moet uit een 114GTa 16v of 114GTi 16v komen) hadden een vliegwiel met 2 uitsparingen, lateren na 95 kregen er 1 met 4 uitsparingen. Je moet het vliegwiel kiezen wat bij het motormanagement hoort, die meet namelijk die uitsparingen om ontstekings tijdstippen te bepalen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 200 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar