Mijn schoonzoon had mijn Tourer mee en belde dat hij ineens raar begon te trillen.
Nu hij hier kwam merkte ik dat hij op 3 pitten liep.
Gelijk ( ja zaterdagmiddag en wat moet je dan) 4 nieuwe bougies laten kopen.
De oude verwijderd en als je voor de auto staat was de tweede van rechts wel heel erg verkoold en veel aanslag
Nieuwe boegies er in, de kabels en verdelerkap gecontrolleerd en schoongemaakt.
Starten en het geluid was waardeloos.
Door 1 voor 1 de bougiekabels los te halen merkte ik dat bij de cilinders ( van links naar rechts) als ik de bougiekale losnam het geluid veranderde en de motor nog beroerder liep bij 1 2 en 4 maar bij 3 ( tweede van rechts) veranderde er niets aan het geluid.
Ik heb de bougie die niet reageerde losgehaald en bij starten vonkt hij wel.
Wie heeft er een idee en enige indikatie wat zoiets wel zou gaan kosten , zelf ben ik bang voor problemen aan de bereffende cilinder namelijk. Elke hulp, idee of voostel is welkom.
Alvast bedankt,
Aad
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat voor brandstofsysteem is het ?
carburator (waarschijnlijk wel niet meer)
SPI (single point injection)
MPI (multi point injection)
het kan gewoon zijn dat de injecteur op deze cilinder defect is
of de connector erop niet goed meer vast zit
of niet meer aangestuurd wordt
indien alles ok lijkt dan kan het alleen maar een compressieprobleem meer zijn
zuigerveren KO of kleppen ...
grtn
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover Tourer of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar