hoi,
ik heb een probleem met mijn Rover 214 Si uit '98. De auto moet apk gekeurd worden, nou kwam er bij de co test uit dat de auto niet goed stationair loopt. Dit terwijl hij 200km geleden een Grote beurt heeft gehad
Bij stationair lopen stotterd en bokt de motor flink, het lijkt alsof hij op 3 cilinders loopt terwijl hij wel op alle cilinders vonkt. Toch lijkt het een ontstekingsprobleem.
wat ik al heb vervangen:
-bougie's
-bougiekabels
-bobine
Nu heb ik een nieuwe computer gekocht op de sloop, maar die moet ik inlezen. Nu valt hij na een seconde of 5 uit. ik heb de apparatuur om hem in te lezen kunnen regelen, maar ik kan de obd2 stekker nergens vinden. Weet iemand toevallig waar die zit? ( de plek op autodata heb ik al bekeken, maar daar vind ik nergens een stekker )
Of weet iemand anders waar het nog meer aan kan liggen?
ik hoop dat ik snel wat van jullie hoor, want ik rijdt de auto graag en zou het zonde vinden om hem weg te doen.
mvg Fred
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Stekker van de OBD kun je vinden achter het middenconsole. Aan de bestuurderskant, ik geloof ter hoogte van de aansteker. Maar daar in de buurt zit hij.
je kunt hem volgens mij het beste eerst eens goed uit laten lezen op foutcodes en de paratmeters controleren en dan pas dure dingen gaan vervangen...
ik heb inmiddels de stekker gevonden, helaas geeft hij met de originele computer geen foutcodes aan. ook krijg ik de nieuwe computer niet ingelezen met mijn brainbee.
heeft iemand toevallig nog een idee?
hey hallo
ik vermoed toch echt een motor gerelateerd probleem. dus zeg maar compressie verlies ivm een verbrande klep etc?
laat eerst eens compressie meten, denk dat je dan meer weet.
mvg robbie f
Trek anders tijdens het lopen een bougiekabel los...
Gaat hij slechter lopen, stop dan de losse kabel terug en trek de volgende los... net zolang totdat je geen verschil merkt.
Dan weet je bij welke cilinder het probleem zit.
Grtz Peter
14 jaar
Hallo, Bedankt voor de reactie's.
We zijn er achter gekomen dat de mapsensor in de computer zit en dat deze de problemen veroorzaakte. We hebben in de vacuumslang er naartoe een "vernauwingskastje" eruit gehaald en de vacuum leidingen aan elkaar doorverbonden. Op deze manier kwam hij net door de co voor de keuring. Hij loopt nog niet super maar ik kan er een jaar mee voorruit.
Nogmaals bedankt voor alles.
N.b. Hij liep op alle cilinders en compressie was perfect.
Typisch een voorbeeld van valse lucht.
Het kastje wat je hebt verwijdert in een z.g.n. Mousetrap
Dit dient om meegekomen olie uit het inlaatspruitstuk op te vangen zodat dit niet in de map sensor van de computer kan komen.
Zet de computer een paar uur op zijn kop met het pijpje van de map sensor naar beneden zodat de eventueel aanwezige olie eruit kan lopen.
Meestal is het probleem opgelost
Rinus bedankt voor de Tip. ik heb het uitgeprobeerd en hij loopt een stuk beter.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 200 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar