Sinds kort verlies ik na plus minus 300km bijna alle koelvloeistof uit het expansietankje. Tot beneden het minimum. Temperatuur meter blijft netjes in het midden staan.Er staat dan nog een bodempje koelvloeistof in. Bijgevuld met koelvloeistof bij draaiende motor zodat de lucht er uit kan.Koelfan slaat aan. Nergens lekkage te ontdekken. Geen smeurie aan peilstok en in expansietankje. Geen witte rook bij de uitlaat. Van de week zag ik plotseling in de fille wat stoom onder de motorkap(voorkant) vandaan komen.Temperatuur meter gaf geen afwijking aan. Dit duurde echter maar kort. Gewoon doorgereden.
Wie helpt een handje? Bij voorbaat dank.
Sjoerd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als hij het eruit gooit dan ga je denken aan een koppakking.
ik begrijp dat de ven inslaat en dat je temperatuur meter goed aan geeft.
lijkt me wijs om de koppakking tetesten zodat je dat zeker weet en kan uit sluiten.
groetjes jan.
Hallo Jan,
Bedankt voor je advies. Ik zal het zeker overwegen.Maar ik vind het raar dat ik geen andere symptonen kan ontdekken. Inmiddels ben ik alweer 200 km verder. Ik heb niet bijgevuld en het niveau in het tankje blijft op zelfde niveau staan dus onder het minimum. Verder funktioneert alles normaal??????
Vr,gr,
Sjoerd
14 jaar
Sjoerd, jou 2e topic over hetzelfde probleem is verwijdert...het heeft geen zin om een vraag 2x te stellen.
mvg,
moderator problemcar.
Probleem lijkt opgelost. Nogmaals bijgevuld met draaiende motor. Nu blijft de hoeveelheid koelvloeistof in het expansietankje op niveau ( 300km gereden). De verklaring is dat nu pas alle lucht er uit is. Ik stond op het punt om de koppakking te laten controleren. Ben blij dat dit niet het probleem is.
Bedankt voor jullie inbreng.
Sjoerd
14 jaar
nou zeker hopen dat het goed blijft.
groetjes jan.
Yep,
ik heb hetzelfde voorgehad met een Hyhundai Exel die ik gekocht had met een lekkende koppakking volgens die kerel toch.
Even de motor laten draaien en inderdaad spoot de koelvloeistof gewoon vanonder het doppie!!! De motor dus uit elkaar en laten vlakken en nieuwe koppakking erop en alles oke dacht ik. Ik start de motor en even daarna spuit terug de koelvloestof alle kanten op???
Hier toen op het forum de vraag gesteld en de specialisten gaven mij de raad om het koelvloeistof bakje te demonteren en hoger te hangen en dan de motor te starten. Volgens hun deskundige mening zat er gewoon een luchtbel ergens in het systeem.
Ik heb hun GOUDEN raad opgevolgt en ja hoor alles dik inorde.
Een lesje dat ik dus nooit vergeten ben en waarvoor ik (dacht ik ook toen weer) Hans nog altijd dankbaar ben!(lol)
Stel je voor dat ik de boel voor de 2° keer moest uit elkaar gehaald hebben......(geen lol)
Goed nieuws dat het bij u ook maar dat was bij de meest ondergewaardeerde auto die er bestaat. Mijn schoonzoon heeft de V6 2000cc en het zijn toch wel echt zalige auto's! Zet er morgen BMW of Mercedes op en iedereen wil er één.
14 jaar
Beste luitjes,
Uiteindelijk op jullie advies toch de koppakking laten controleren. Iedere keer het exapnsievat te moeten bijvullen, al was het na een paar honderd kilometer, baarde me toch zorgen en maakte me onzeker.
En jawel hoor......heb hem moeten vervangen door een MLS pakking. Dit betekende wel dat dan ook de oliedruk rail moet worden vervangen.Deze laatste kost incl. werkplaatstarief 200 euro.Inmiddels ben ik weer zo'n 700 km verder en ondanks de tropische hitte geen enkel probleem meer.
Alles bij elkaar was het een behoorlijke rekening. Ga dan ook dit jaar alleen op vakantie.
Zo zie je maar weer..... 'ieder nadeel heb ook z'n voordeel'.
Groetjes,
Sjoerd
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 75 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar