Dag mensen,
Ik heb hier een Saab 9-3 Sport Sedan, waarvan de kachelmotor het vaak niet doet, dan weer even wel om vervolgens weer uit te vallen.
Op de voeding en massa op de kachelweerstand valt de spanning niet weg.
De 2 overige (dunne) draden gaan van +/- 0 - 5 volt bij werkende aanjager (afhankelijk van snelheid), valt deze uit, staat daar +/- een halve volt op.
Stekker van de weerstand los zodat ik de aanstuurspanning kan meten die van het kachelpaneel afkomt heeft geen zin, stekker los geeft ie 10,xx volt, ik kan op die draden niks zinnigs meten met de kachelweerstand los, behalve die 10,xx volt. Ik weet niet hoe die signalen werken, het verandert in ieder geval niet wanneer je de aanjagersnelheid verandert met stekker van kachelweerstand los.
Nu komt een kapotte aanjager(motor) wel vaker voor kwam ik achter, maar dit lijkt me niet een probleem in de motor.
Maar als ik geen signaal kan meten naar de kachelweerstand met stekker er van los, kan ik ook niet zeker zijn van een (veel te dure) kachelweerstand.
Wie weet hoe of wat, en/of hoe ik het signaal van het ACC-paneel dien te meten?
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meestal gaat de kachel motor te zwaar bij dit probleem,gr Leo
als ik er een draai aan geef gebeurt er niks....?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-3 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar