Saab 9-3: aankoop 9-3 G3

Bouwjaar: 2002, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

Kan iemand mij vertellen wat de "gevoelige punten" zijn bij Saab. Ik kan nl een Saab 9-3 kopen met iets meer dan 200.000 op de teller bij een bovag bedrijf.
Het gaat om een Saab 9-3 uit 2002 met een 2.0 T motor. op LPG G-3. Is er iemand met ervaring van Saab op G-3.
Ik heb ook een de naam LTP motor gehoord bij een Saab. Wat is dit voor iets en wat zijn de varianten?

Graag hulp.

Thanks!!!

Robin

bobin

Geplaatst door bobin (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Saab 9-3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Meer dan 200.000 op gas kan ook betekenen dat er een koprevisie aan zit te komen.
Of het is al een keer gebeurt.
Dit zijn wel serieuze kosten,lpt betekent low pressure turbo.
Het zijn wel autos die het lang uithouden op gas, maar ook niet zonder een keer een koprevisie.
Een lektest of een compressietest geeft een aardige indruk van de kleppen maar is geen garantie.

Les Charles (0), 17 jaar geleden

Hallo,
Ik heb zelf met een SAAB 900 ruim 300.000 km op LPG gereden.
LPi installatie van Vialle.
Nooit een probleem gehad dat te maken had met de LPG.
Groetjes,
Les Charles

Hans4040 (310) PRO, 17 jaar geleden

Ik begrijp ook niet dat er zo veel mensen altijd over een koprevisie praten.
er zijn zat auto`s op gas die geen enkel probleem hebben.
Die koprevisies hebben volgens mij een andere oorzaak , maar omdat de auto op gas loopt krijgt dat meteen de schuld.


mvg,
Hans.

primera p11 (0), 17 jaar geleden

De verbranding op gas is veel heter en schraler.
Benzine is ook schraal van zichzelf, maar door de dopes die erin zitten smeert het beter.
Kijk als je met een auto op gas grote caravans en zware karren wil gaan trekken, kijk dan maar naar een diesel.
Wil je als eerste weg zijn bij het stoplicht, blijf dan benzine rijden.
Wil je flink doorhalen, idem dito.
Op gas moet je gewoon met wat meer beleid rijden, en dan heb je maar zo een kans dat de kop helemaal niet los moet , maar in de regel ben je gewoon een keer aan de beurt.
Ik rij ook op gas, ik trap flink en trek er karren en van alles wat mee, dus ik zal wel een keer aan de beurt zijn.
Voor alsnog houd tie het al 180.000km vol.

Hans4040 (310) PRO, 17 jaar geleden

Zoals ik al zei: er zijn zat auto`s op gas die geen enkel probleem hebben.
vooral als de auto af fabriek met een gasinstallatie geleverd is.
Naderhand inbouwen , met een kop die daar niet geschikt voor is , KAN problemen opleveren.
Je moet niet "zondermeer" uitgaan van een noodzakelijke koprevisie.

Je zegt het zelf al : "Ik rij ook op gas, ik trap flink en trek er karren en van alles wat mee, dus ik zal wel een keer aan de beurt zijn.
Voor alsnog houd tie het al 180.000km vol".

Ik heb zelf nooit een probleem gehad wat met gas te maken had.
Maar verschillende meningen omtrend dit onderwerp houdt je toch.

Mvg,
Hans.

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Je hebt nu eenmaal voor en tegenstanders.

Hans4040 (310) PRO, 17 jaar geleden

Ja , dat is zo.
Ik begrijp alleen de tegenstanders niet.

mvg,
Hans.

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Ik begrijp de tegenstanders wel, in mijn omgeving zijn er verschillende mensen die op gas gereden hebben en nog rijden.
Ik heb ook gezien dat het bij sommige automerken gewoon een drama was.
Van het ene probleem naar het andere.
Ik heb zelf een vw gehad waar het gewoon niet leuk was op gas.
Gewoon echt op leeg gelopen.
Nu maakt het gas ook weer een hype door.
Maar sommige merken kunnen er gewoon niet tegen, en gas vraagt toch een iets andere rijstijl en er komt een installatie bij.
Met ook weer een gebruiksaanwijzing en sommige installaties weer niet.
Een heleboel merken zijn er een aantal jaren geleden mee gestopt.
Wat schetst nu mijn verbazing, nu er weer veel vraag naar is kunnen ze plotseling weer op gas.
En je kunt nu met zoveel info op internet gewoon beslagen ten ijs komen, dat was vroeger een stuk moeilijker.
Dan was je afhankelijk van de dealer of het inbouwstation, meestal niet de meest objectieve info.
Als je op lpg wilt rijden is toch stabiele elektronika echt een must, want lpg is en blijft een volgsysteem.
Vaak denken de mensen dat het probleem in het gas zit, blijkt de auto op benzine ook niet vlekkeloos te zijn.
Dan word het op gas niet beter, eerder slechter.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-3 of stel zelf een nieuwe vraag.