deze auto hield erg in we hebben toen het brandstoffilter vervangen, en hij liep weer perfect,maar naar 3000km weer hetzefde,toen aanzuiging in de tank gecontroleerd brandstofleidingen gecontroleerd ook boven op de tank dat ze niet in een knik lagen weer een nieuw brandstoffilter erin en loopt weer perfect.
nu 5000km en 2 maand verder is die er weer.
houd weer precies hetzelfde in.
dus nieuw brandstoffilter erin en loopt weer als een trein, maar als je het oude filter ziet zit er eigenlijk amper vuil in.
dus brandstoftank gedemonteerd en leeggegoten zaten een paar minuscule glimmende slijpsel deeltjes in maar verder wel schoon.
en zo ik bedenken kan als de ontluchting van je tank niet goed is rij je ook niet zomaar 5000km.
heeft er iemand een idee wat hier de oplossing voor is
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi albert,
is het wel het nieuwe filter wat zorgt voor de verbetering en niet bijvoorbeeld het filterhuis of afdichting?, slaat de motor wel goed aan? wat voor type pomp heeft deze auto?
groeten michiel
hallo de auto start verder perfect koud en warm en slaat ook niet af,en heeft een comman-rail inspuiting.
als de afdichtingen niet goed zouden zijn zou hij denk ik slecht starten.
die schilfertjes metaal zijn niet echt goed voor de hd pomp en verstuivers, maar dat los je niet op volgens mij met alleen het filter vernieuwen. weet je zeker dat het filter niet verstopt zit?
groeten michiel
Brandstofsoort misschien?
ik heb het filter vervangen toen liep die ook gelijk weer goed,maar het is toch niet normaal om,om de 5000km een nieuw filter te moeten monteren,en de tank is schoon en het filter moet volgens mij nog genoeg brandstof door kunnen brandstoftank is nu helemaal leeg dus ik denk maar nieuwe diesel erin en dan maar even afwachten hoe het gaat
Zou toch eens vragen wat voor diesel erin zit. Ik weet dat er in de trucksector nogal eens bacterievorming optreedt in eigen tanks waarin de brandstof te lang verblijft. Dit zou je moeten kunnen zien als je het filter checkt, maar als dat in geringe mate in de tank van de auto zit, dan kan het natuurlijk wel in een 5000 km.
Dus vraag hier maar eens naar.
heb je ook al een reiniging toegevoegd in het filterhuis bij het plaatsen van het nieuwe filter? en zoals siem zegt wat voor diesel, eigen tank of aan de pomp, en zo meer. ben ook wel eens ingetrapt, niet alle diesel is diesel genoeg voor moderne motoren.
groeten michiel
Veroorzaakt de lagedruk pomp de vervuiling niet, schilvers en slijpsel???
Hogedruk pomp ! Komt vaker voor.
De dealer kan dit aflezen in leeswaarde menu, gevraagde en geleverde druk hierkomt een groot verschil in op het moment van inhouden.
PS in deze auto zit een Isuzu diesel motor, commonrail systeem is van Denso.
Deze motor zit ook in Opel en Reanult.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-5 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar