auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Saab 9-3: CO2 gehalte veel te hoog voor APK

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0 turbo

Bij APK keuring CO2 veel te hoog.
Advies: lambda sonde vervangen.
Nieuwe lambda sonde erin maar nog steeds te hoog (ruim 7%. Moet 0.3% zijn)
Meting op benzine is even hoog dus geen probleem op de gas computer.
Dit alles met motor op bedrijfs temperatuur.
Volgens APK keurmeester wordt de lambda sonde niet ingeregeld???
iemand enig idee wat te doen?

Geplaatst door

Glaso (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

CO2 worden geen eisen aan gesteld en kan niet hoog genoeg zijn. Je zult wel CO bedoelen.
Heb je alle waardes van de 4-gas test? Dus CO, CO2, HC, O2 en Lambda-getal?

Wat te doen? Verder meten, uitlezen, testen, etc.
Kan bijvoorbeeld een defecte sensor zijn (koelwater temperatuur, map-sensor) of een veel te hoge benzinedruk.
Was de nieuwe lambda-sonde een originele of een universele? Is er gecontroleerd of deze goed werkt, ook de verwarming?

oldford 0
badge

13 jaar

Ik kan de waardes van de 4 gas test wel opvragen.
De lambda sonde is van NTK, ik neem dus aan een universele.
Komende week gaan we verder testen. Er wordt ook gezegd dat het een vacuum slang probleem kan zijn dus sowieso alles maar even controleren.

Glaso 0

13 jaar

Ik heb niets tegen het merk NTK op zich, maar welk merk zat erin? Bijvoorbeeld Bosch of ook NTK?
De verschillende merken gebruiken vaak verschillende weerstanden voor de verwarming en dat geeft regelmatig problemen.

oldford 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-3 of stel zelf een nieuwe vraag.