Hallo,
bij deze plaats ik opnieuw mijn probleem waar ik al 3 weken (45uren) en zo'n 800km proefrijden mee bezig ben.
Ik heb een Saab 9-3 staan welke boven een snelheid van zo'n 140km/u in noodloop valt.
Er is dan de storing P0244 uit te lezen wat te maken heeft met een te hoge turbo druk.
In een eerder stadium heb ik al de codes P0105 (fout buiten luchtdruk sensor), P0234 (engine boost limit exceed) en P0400 (fout EGR) gehad bij deze auto maar die komen niet meer terug.
Inmiddels is aan deze auto vervangen:
-Lucht massameter
-Buiten luchtdruk sensor
-MAP sensor
-Magneet klep afregeling turbo druk
-Magneet klep van inlaat kleppen bediening in spruitstuk
-Magneet klep voor bediening stopklep
-Vacuum slangen
-Vacuum pomp
-Turbo (compleet)
Verder is het gehele inlaat traject op lekkage gecontroleerd en is de katalysator gereinigd om zeker te zijn dat deze niet verstopt zit. Tevens is de EGR klep grondig gereinigd.
Aangezien ik aan deze storing al zo lang bezig ben zie ik door de bomen het bos niet meer en vraag ik me af of ik wellicht niet iets over het hooft zie....
Iemand een idee?
Groet Chris
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Slangetjes op magneetklep van turbodrukregeling zijn toch niet omgewisseld.
Nee, heb ik gecontroleerd. Ik heb een Saab van een ander filiaal gehaald met de zelfde motor en hiermee vergeleken. Alles zit op de juiste plek
Normaal gezien hoeft je auto toch niet over de 140 km/h te gaan :D
9-3 heeft vaak problemen i.v.m zijn turbo/turbodruk.
Kuis de slangetjes en dergelijke nog eens goed na.
Ik had bij mijn eerste post al aangegeven dat het probleem uiteindelijk verholpen is door het vervangen van de brandstofpomp... Ik was even vergeten dat ik het probleem 2x geplaatst had...
Chris
Ik heb op dit moment dezelfde storing, turbo en intercooler reeds vervangen, slangen gecontroleerd en vacuum slangen vervangen (poreus). EGR volledig gereinigd en nieuwe pakkingen gemonteerd.... Storing komt evengoed terug... :-( De brandstof pomp vervangen een optie?
Arnaud
Bij het uitlezen geeft de computer overigens code P0234-5b turbodruk te laag aan.....
Arnaud
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-3 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar