deze auto heeft een aantal foutcodes die allemaal betrekking hebben op de bedrading van de lamdasonde .
In deze type zit een breedband sensor , deze moet een voeding spanning hebben van 12v , maar we meten een spanning van ongv 3v.
We hebben vanaf de ecu gemeten stekker vast en ook los van de sensor, er zit vanaf de ecu naar de sensor ook geen draadbreuk in dat hebben we na gemeten.
Is mijn ecu kapot of heeft iemand nog een meet tip of idee.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
We hebben de spanning gemeten bij de sonde en ook bij de ecu maar geeft geen verschil.
zit ook dus geen spanningsverloop in de bedrading tussen de ecu en de sonde?!
wil nog wel eens probleem geven op stekkerverbinding..
mvg
Wat is de foutcode dan?
Dat je geen 12V meet is normaal als ie niet loopt.Hij krijgt voeding van de brandstofrelais die aangestuurd wordt als je op contact zet voor 2 sec. en als ie dus loopt.Dit is trouwens wel alleen de voeding voor de voorverwarming en deze wordt ook door een duty-cycle aan massa gelegd door de ECU.
De sonde gaan wel vaker stuk.Zal het eerst hier in zoeken voordat je ECU gaat vervangen of de bedrading de schuld geeft.
Suc6
we hebben ook gemeten met draaiende motor , dan moet hij 12v geven. we hebben inmiddels de ecu voor evt controle/reparatie opgestuurd naar actronics.
ik laat even weten wat daar uit komt.
Wat was de foutcode eigenlijk bandenman?
weet deze zo niet uit mijn hoofd kijk morgen op de zaak even .
maar een was voor de tankontluchting's klep. en er waren er nog 4 en deze hadden allemaal te maken met draad breuk of positief tegen massa van de lambdasensor.
we hebben de ecu terug daar was niets mis mee we moeten verder zoeken de volgende foutcode's zijn aanwezig
17834 ( p1426)
17524 ( p1116)
17526 ( p1118)
17513 ( p1105)
Deze sonde heeft dan toch 6 draden als het breedbandsonde is !!! zal je de meetwaarden geven van de draden
1. zwarte draad +/- 2,95v nernstspanning
2. groene draad compensatiestroom kleine schommeling van 2,3 tot 2,8v
3. grijs draad 12v verwarming
4. witte draad is de regeling van de verwarming is normaal puls gestuurd
5. gele draad is een opgezette massa hier meet je 2,5v op
6. rode draad lambdasignaal heeft een pendeling tussen 2,2 en 2,8v
hopelijk heb ik je hiermee verder geholpen
Mvg Rudy
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar