wie kan mij helpen, ik heb een 1.6 cordoba van 2000 normaal is het de sleutel omdraaien en slaat direkt aan.
Anderhalf week geleden met minus buiten en sneeuw heb ik hem gestart om een beetje warm te laten lopen, starten geen probleem ik ben vervolgens in huis gegaan en kom 5 min later terug bij de auto en hij was uit.
Ik kon starten wat ik wou maar gaf geen beetje hoop om aan te slaan.
Ik heb de bougie dop los getrokken en er een schrouvendraaier in gehad op 1 cm afstand van de massa heb gewoon een vonk, heb de injectie gecontroleerd ook hier benzine maar toch wil hij echt niks.
wie weet iets of kent het probleem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er zijn helaas meer criteria waaraan voldaan moet worden om de motor te laten lopen.
Het kan zomaar zijn dat de distributieriem verlopen is en daardoor de timing niet meer klopt./gasklephuis/krukas-sensor/etc.etc.
Wellicht is het handiger om er even een prof naar te laten kijken.
Dat klopt maar de Driem moet over 70dkm pas weer vervangen worden, die heb ik bekeken staat goed op spanning en ziet er goed uit.
Een sensor zou kunnen omdat die altijd direct start bij het omdraaien van de sleutel.
voor de rest zou je zeggen dat de gasklephuis enz. met kleine problemen moet beginnen maar is niet het geval geweest hij liep immers direct en liep stationair warm te draaien na terug komst ca 5 minuten was die uit en gaf niet een beetje leven bij het starten alleen het rond draaien van de motor.
10 jaar
Hoe heb je gecontroleerd of de injectie benzine geeft? heb je de aansluiting van de brandstofgallerij los gehaald?
Wat je kan doen is de bobinekabel aan massa leggen, de bougies eruit draaien en even starten zonder bougies.
Dan kun je ruiken of hij ook daadwerkelijk inspuit.
Heb je op deze auto nog een verdelerkap of heb je een DIS ontsteking?
Als je een DIS ontsteking hebt hoef je alleen maar de primaire kant los te maken.
Mocht er gewoon nog een verdelerkap op de auto zitten , controleer deze dan of er vocht in zit en of de contacten die op de rotor en in de kap zitten niet ingebrand zijn.
Onder de middelste aansluitpen van een verdelerkap zit een sort koolborstel met een veertje eronder, deze kan ook vast zitten of kapot zijn.
Als je een vonk ziet, wil het nog niet zeggen dat deze ook krachtig genoeg is.
Dan kan het natuurlijk ook nog een slechte bobine zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar