close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Ibiza: Cupra 20L 16V schokken tussen 3000 en 4000 tpm

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V

Hallo,

Groot probleem:
Ik heb mijn auto nu ongeveer 1,5 jaar en gekocht via een opel specialist, na een paar maanden begon het probleem zich op te doen en is tot nu toe nog steeds niet goed.
Hij schokt tussen de 3000 en 4000 toeren maar doet dat niet altijd.
Hij is op het begin de hele tijd bij de opel specialist geweest en die hebben het volgende vervangen:
-Bougiekabels
-Bougie's
-verdelerkap
- Bobine
-Temperatuursensor
-Injectoren compleet gereinigd/gereviseerd.
Toen is hij omdat de opel specialist er niet uit kwam naar een volkswagen/seat/audi specialist gegaan, hij heeft het volgende vervangen:
-Nogmaals temperatuursensor
-Motor opnieuw softwarematig afgesteld
-Een aandrijfketting (3weken levertijd) die onder de kleppendeksel zit en de verdelerkap aanstuurd prijsje €500,-

Toen was ik bereid om een andere auto aan te schaffen totdat ik een jongen sprak die bij een officieel seat dealer werkt als monteur en hij is er nu mee bezig, wat heeft hij er nu aan gedaan:
-Temperatuursensor vervangen (hadden de andere verkeerd vervangen)
-brandstoffilter vervangen
-injector reiniger in tank gegooid.

Hij heeft bij elke garage aan de computer gehangen zonder fouten.

Nu loopt hij nog steeds niet goed en begin het onderhand moe te worden maar vindt het heel jammer om hem nu weg te doen want ik vind het een super mooie bolide.

Wie kan mij helpen, wie heeft tips?
(plaats wel reacties in normale taal want zo technisch ben ik niet)
BVD Rik van Lieshout

Geplaatst door

cupra rik (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

laat ze eens met de testkast aan de wagen de theroetische waardes en de werkelijke waardes van je luchtmassa(hoeveelheids)meter controleren.


deze zorgen wel vaker voor dergelijke problemen.


mvg

blijegeit 0
badge

17 jaar

Nou het is al op gelost, na lang zoeken op deze site was er een dergelijk soort klacht alleen had hij niet zo veel er aan gesleuteld. maar het was het voedingsrelais plaats nummer 30 bij de zekeringkast. balen voor de overige reparaties maar wel goed dat het is opgelost.

cupra rik 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.