Seat Ibiza: Draagarmrubber Ibiza 6L

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI

Heb sinds 2 dagen als ik put reed of heel kort aan mij stuur draaide en bij hard remmen en krakend geluid, wagen even op de brug gezet en niets te zien, heb even een collega erbij gehaald en kort aan het stuur laten draaien en dan zag ik dat de rubber rechtsvoor aan het scheuren was.

Ik zou graag weten of dit type veel werktijd vraagt:
http://www.volksforum.com/albums/files/4...
Of is dit eventueel volledig met alu-stuk te verkrijgen?
Ook is het beter deze te vervangen door volle zoals op audi wordt toegepast.

Heb ooit op een Golf 3 deze achteraan moeten vervangen en was er toch enkele uren mee zoet.
Kan iemand ongeveer de werktijden hier van meedelen en eventueel wat tips voor het uitpersen want ben mechanicien maar niet bij de VAG groep.

Grtz

style_art

Geplaatst door style_art (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Ibiza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

jan T (10) PRO, 12 jaar geleden

krijg de foto niet tezien maar is het zelfde als een polo met een flinke schroeven draaier ram je hem er uit en met een draadeind en een goed bus of plaat draai je hem er weer in wel op de positie letten er staat een punt op het rubber dus eerst effe goed kijken.
je moet natuurlijk wel de draagarm demonteren maar met twee kanten ben je schat ik zo n 1,5 uur bezig.

groetjes jan.

style_art (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor snelle respons.
Heb de link aangepast en nu is deze zichtbaar.
Ik denk dat je een andere bedoeld want ik schat dat het iets langer duurt.

jan T (10) PRO, 12 jaar geleden

nee dit is precies het rubber wat ik bedoel.
je haalt het wiel eraf.
draai de boutkjes 3 van de fusseekogel los.
trek de fusseekogel met wat moeite uit de draagarm.
draai de bouten van de voorste draagarm los.
nu kun je de draagarm uit dat rubber trekken met een beetje draaien en vrikken.
dan zoals ik beschreven hebt zo doen wij het ook.

groetjes jan.

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Wel eerst de stand van de fuseekogel aftekenen . 1mm verschil in of uit maakt sporing en wielvlucht verschil. (uitlijnen) Succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.