13000 km geleden is mijn koppeling vervangen omdat de drukgroep kapot was. Nu 13000 km later slipt de koppeling bij warme motor door als je veel vermogen vraagt. Nu heb ik iets gelezen over een groene dop aan het eind van de versnellingsbak waarachter een soort druklager zou zitten. Zou dat bij mij het probleem kunnen zijn? en zo ja hoe moet ik deze vervangen?
Groeten Teun
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
denk het niet teun. als deze defect zou zijn heb je meer kans dat je koppeling helemaal niet meer werkt.
hebben ze ook dadwerkeliljk de koppeling vervangen of is alleen de drukgroep vervangen?
mvg
De monteur zegt drukgroep en koppeling, maar dat altijd zo makkelijk te controleren. Bij koude motor krijg je hem trouwens niet in de slip, ook niet met onbenullig veel gas in zijn 3 op de handrem, ik snap er dus zowiezo weinig van...
groeten Teun
19 jaar
Mijn broertje zegt: koppelingskabel bijstellen. Klopt dit verhaal?
(de koppeling slipt dus maar willekeurig een keer: de ene keer slipt hij door, de andere keer trekt hij als een beer, koud of warm maakt niet uit)
Rutger????
19 jaar
jouw broertje zit mis, als ik het goed heb is deze auto voorzien van een zelfstellende kabel en die is niet afte stellen.
deze kan wel kapot, maar geeft dan meestal gekke geluiden en een zwaar trappende koppeling.
ik vrees voor het ergste, je koppeling ligt er weer uit.
heb je het bij een beun laten doen? zoniet mee terug gaan.
inderdaad door een beun, Maar ik kan hem zelf denk ik wel vervangen, dus ik zal er weer aan moeten geloven binnenkort....
groeten Teun
19 jaar
Nu al de laatste maand geen slippende koppeling meer gehad, ik denk dat ik het maar zo laat, en er niks aan doe.
groeten Teun
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar