close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat toledo TDI 110 pk: minder vermogen

Bouwjaar: 2000

SEAT toledo uit 2000,motorcode ASV.( 110 pk ) heeft minder vermogen dan normaal nadat de motor in elkaar was gedraaid.
waarschijnlijk had de klant verkeerd terug geschakeld van ze 5 de versnelling direkt naar de 2de,hierdoor was de riem versprongen en kwamen de zuigers tegen het kleppen.
De cilinderkop was zo erg beschadigd dat er een nieuwe moest komen.na montage bleek dat hij minder vermogen had.
Heb toen de luchtmassameter bekeken met VAG 1551,deze bleek iets te verontreinigd te zijn,heb dit onderdeel verv.
Het vermogen was nog steeds niet goed,vooral onderin merkte je dat ie niet meer pittig was.

HEB DE VOLGENDE ONDERDELEN GECONTROLEERD:
- timing distrubitieriem
- turboslangen gereinigd en gecon. op lekkage
- intercooler gereinigd
- oxidatie katalysator gecon. op doorgang
- compressie gemeten +/- 25 bar bij alle cil.
vergeleken met een nieuwe motor deze 23 bar.
- pomp met vag tester afgestelt
- turbodruk gecon. hij kwam wel op zijn max. druk,maar hij reageerd niet zo snel als een andere 110 pk motor.heb toen besloten een andere turbo te proberen.Dit had echter geen invloed.ook het elek mag. regelklep had ik verwisseld.
We hebben toen de auto bij een tunning bedrijf neergezet en gevraagd hoeveel vermogen ie nog echt miste.Na meting bleek ie van een 110 pk naar een 91 pk te zijn gegaan.
Na wat werk van het tunningbedrijf hadden ze naar hun zegen er weer 107 pk uitgekregen.
Ik heb er zelf nog even mee gereden en vondt hem zeker nog geen 110 pk diesel zoals volkswagen groep die maakt.Hij was vooral onderin niet pittig en de turbodrukdruk kwam te laat op max. dan een andere TDI.
De klant was echter wel tevreden en rijdt al weer maanden rond.Ik zelf ben er nog niet tevreden over.

mijn vraag is dan ook: kent iemand dit probleem en heeft misschien nog een suggestie?.in mijn ogen kan het alleen nog een mech. kwestie zijn.Heb bij deze motor echter niet de COMPRESSIEVEREN verv.

Geplaatst door

alexander242 (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat denk je van de dikte van de koppakking? Is dit gecontroleerd?

Dit is gecontroleerd,de koppakking dikte kan je bepalen door de aantal gaatjes dat in de pakking uitwendig zichtbaar is,de oude koppakking had 3 gaten en de nieuwe ook.
Ook zijn alle onderdelen via seat bestelt.(wij zijn zelf seat dealer ).Het vreemde was wel dat de pasbussen anders waren en moesten in de nieuwe cil. kop gefreesd worden.
Er is voor de TDI alleen 1 cilinderkop te bestelen,dus het moest wel de goeie zijn.

alexander242 0
badge

22 jaar

ALS jullie zelf seat dealer zijn; wat geeft de vag 1551 en/of vas 5051 aan bij volgas in de derde versnelling, in de meetwaardenblokken 10 en 11 bij 3000 toeren. En dan bedoel ik de luchtmassawaarde, is deze hoger of lager dan 850 milligram per slag. Uit eigen ervaring ben ik erachter gekomen dat zelf nieuwe luchtmassameters al een grote afwijking kunnen hebben. Denk vooral niet te moeilijk, daar ben ik zelf wel achtergekomen bij de huidige techniek.

caddy1492 0
badge

22 jaar

Ook heb ik de nieuwe luchtmassameter met de VAG tester gecontroleerd en hij kwam boven de 900 mgsl in zijn derde versnelling bij 3000 toeren.Je kan heb ook meten met meetblokwaarde "000".hier zie 10 verschillende velden,dit zijn cijfers die zijn ontstaan nadat de computer ze van een ANALOOG signaal na een DIGITAAL signaal omzet.Dit wordt gedaan door A/D convertor.seat gebruikt zelf een 8-bits A/D convertor,houdt in dat ie 256 verschillende stappen kan,van 0 naar 255.Bij 3000 toeren in zijn derde versnelling gaf ie in veld 10 (luchtmassameter) 255 aan,dit is zijn max. waarde wat de computer kan meten.Ook kan de turbodruk en andere sensoren gelijk gemeten worden,deze gaven allemaal de waarde's aan die tussen de fabriekswaarde's lagen.

nog wel bedankt voor het meedenken!

alexander242 0
badge

22 jaar

Rookt die Seat ook?

jos_br.5980 0
badge

22 jaar

nee,hij rookte niet.

alexander242 0
badge

22 jaar

Ik heb zelf nu ook zo'n soort probleem met een Ibiza met een afn motor (110 pk). Daar is een andere motor in gezet en deze houdt in zo gauw je overgeschakeld heb naar een andere versnelling dan twijfelt deze.Ook bij deze motor heb ik alles uitgelezen en gekeken of hevel bij de turbo gangbaar is,de egr afgesloten en de luchtmassameter is ook in orde.
Ik heb wel de ervaring dat als de motor vermogen verliest en ook rookt dat of de uitlaat (kat) dicht zit of de egr klep open blijft staan.

jos_br.5980 0
badge

22 jaar

weet je waar je naar moet kijken , of de variabele lamellen van je turbo niet vastzitten

gijs kamminga 0

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.