Hallo mensen,
Ik heb hier een toledo op gas, op zich niks mis mee maar deze heeft telkens als storing
: misfire herkent cil 3
Moter heeft dus geen bobine per cil,
- bougie`s vervangen
- bougie kabels vervangen
- dis block vervangen
- zekeringen gecontroleerd 1 verv van motermang was geoxideed
- gasklep gereiningd ( basis stand)
- verder geen foutcodes en deze foutcode blijft op cil nr 3
- bekabeling gecontroleerd
- moter loopt als tierelier
- co en lambda waardes ok
- kleur van de bougie`s zijn ook onderling het zelfde
Wij rijden er mee niks aan de hand , klant neemt hem weer mee rijd er soms 1000 km mee lampje weer aan soms loopt deze op 3 cilinders , maar de laatste keer niet, lampje ging branden klant direct naar ons toe , uitgelezen cil 3 wederom misfire.
Zou het dan zijn dat de compressie minder is in cil 3 dat het verbrandingsprroces wordt onderbroken en daardoor misfire ontstaat , zou kunnen denk ik maar ja, auto heeft 106000 gelopen.
Als er mensen met iedeen zijn, ... altijd welkom
met vr grt S
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien een verstuiver die soms hapert,maar ik heb ook wel eens gehad dat de klepzitting soms los kwam,en daardoor de klep niet sloot.
Ik weet niet of het je kan helpen, maar dit heb ik reeds meermaals meegemaakt op vw polo vanaf 2000, seat ibiza vanaf 2000. Telkens ginghet storingslampje branden en soms vanzelf weer uit. Telkens misfire van een bep. cilinder. Klante rijden zo voort.
1 klant bij VW geweest en 447 euro betaald voor nieuwe bedrading en bougies, maar probleem blijft. Ik denk dat het aan de SLECHTE benzine ligt en de OVERGEVOELIGHEID van bepaalde sensoren;
Suc6
Jan
Ja daar zat ik ook al aan te denken maar hij doet het op gas en benzine, heb ook al aan de bedrading gezeten tijdens het lopen van de moter maar er is geen veranderening.
Ik ga morgen de gasverstuivers controleren, en compressie meten met warme en koude moter misschien dat ik dan wat wijzer wordt , je denkt er niet meteen aan omdat de moter zo weining heeft gedraait maar ja je weet maar nooit.
bedankt grt S
Hoeveel km heeft de auto gelopen? Heb dit inderdaad vaker meegemaakt en was toen inderdaad de klepzittingen die weggezakt waren.. Dus inderdaad compressie meten en eigenlijk nog beter lektest!
Gr Anton
Nou heb de compressie gemeten en is 18 bar op alle cil, heb de auto eerst weer meegegeven aan de klant , en even een toevoeging in de tank gedaan , dat hij eerst even op benz gaat rijden , hij zei wel tegen mij dat het lampje vaak aanging als deze stationar heeft gelopen (10min) en daarna weg rijd dat het lampje dan oplicht.
Maar goed ik geef hem eerst weer mee kijken hoe het verder gaat.
Grt S
Mooiste is om compressie te meten op het moment dat de motor slecht loopt,dan weet je het zeker,maar ja....
Ja precies , maar als hij bij mij komt dan loopt ie al weer goed ...
kan je zelf probleem niet simuleren door hem ook een tijd stationair te laten lopen aangesloten met viergastester zodat je kan zien wat er gebeurd met de waarde ik denk dat de motor steeds armer gaat lopen op de 3e cilinder door luchtlekkage ergens (inlaatspruitstukpakking of vacuumaansluitingen )E.G.R lekkage
Nou ik heb het vermoeden dat het probleem zit in het gassysteem, misschien dat een injector blijft hangen als deze dus warm wordt en dat wordt hij het meest bij stationair omdat de klant zegt dat het nooit gebeurt tijdens het rijden alleen bij stationair , alleen dus tot nu toe niet bij ons, ik heb wel meer foutcodes erbij gekregen, arm mengsel bank 1 (bekende) , gaskleppot meter, lucht temp / drukmeter , (map sensor) , heeft allemaal beetje met elkaar te maken, geen verbranding is dus minder druk ( map sensor) geen verbranding is dus arm mengsel , (bank 1) , gasklep kan niet meer bijstellen buiten bereik (gasklep meter) .
Maar ja hoe kan ik zo`n gasinjector doormeten , ik kan hem natuurlijk omwisselen met een ander maar ja dan zul je zien dat deze breekt , en niet op voorraad is (bouwvak) .
Maar dit zijn mijn gedachten nu erover , de klant rijd nu wel met de klant ( op mijn advies opdat ik zo meer storingen krijg en dus beter kan zien wat er aan de hand is)
Grt S
Hallo Sjakie,
Toevallig een Necam gasinstallatie?
Gasverdeelhuis goed schoonmaken.
Vooral de sleufjes schoonschrapen met een voelermaatje van 0,15mm.
Deze zijn waarschijnlijk vervuild.
Dit merk je vooral bij lage toerentallen en dus ook bij stationair loop.
Groeten,
Kees
17 jaar
Hallo VG392,
Ja dat is een Necam gas inst,
Ik had dat inmiddels al gereinigd en zie de klant al een hele poos niet meer, dus neem aan dat het probleem verholpen is , sprak hem laatst nog en heeft er niks over gehad , toch zou dat het best wel eens geweest kunnen zijn, omdat alleen Nr 3 (cil ) dat aangaf en het gas per cil ingeneveld wordt.
Maar bedankt voor de reactie
grt sjaak
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar