Ik heb 2 weken geleden een Seat Cordoba 'Signo' uit 2000 aangeschaft voor een voor mij megahoog bedrag. Maar ja, mijn oude auto was op na 14 jaar, dus ik zag de Cordoba als investering. Prima proefrit mee gemaakt, bedrijf kwam betrouwbaar over en de volledige historie van de auto was bekend bij ze (auto hebben ze zelfs nieuw verkocht toen ze nog onderdeel waren van de officiële Seat-dealer daar in de buurt), m.a.w. ze kenden mijn Cordoba van binnen en van buiten.
Na een week kreeg ik echter een grote storing: ik moest afremmen voor het verkeerslicht en dat deed de auto al nukkig (voelde opeens erg sterk afremmen op de motor), maar toen het groen werd deed de auto niets meer. ANWB gebeld en die konden er weer wat leven in wekken, zij het met minimaal vermogen en flink wat knallen uit de uitlaat. De auto liep wel op 4 cilinders zij de monteur. Terug naar de garage weten te hobbelen en na een dag was het gefixt: de software gaf een fout aan en ze konden niet zien wat het was, maar na herinstallatie was het probleem over.
Inderdaad heb ik er zowat een week zonder problemen mee gereden, maar vandaag was het weer mis: opnieuw hetzelfde euvel. De auto heb ik nu dus weer met horten en stoten naar de garage weten te krijgen en "we gaan wel weer kijken" kreeg ik te horen, maar is dit niet een gebed zonder eind? Ben ik niet gewoon besodemieterd en is de auto gewoon slecht? :-(
Hebben jullie tips, suggesties, e.d. dan hoor ik ze graag. Als jullie een zakdoek hebben dan is die ook erg welkom, want gezien het feit dat al mijn spaarcentjes erin zitten staat het huilen me nader dan het lachen. Overigens zei de ANWB-monteur de eerste keer dat hij het op een defecte katalysator hield, maar dat kon het volgens de garage absoluut niet zijn.
Groeten,
Drrrrkkk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Moeilijk om hier een antwoord op te geven zonder technische info.
Het kan zijn dat de vorige eigenaar de auto hierom weggedaan heeft.
Er zit neem ik aan garantie op?.
je moet de garage de kans geven de storing op te lossen.
Ze zullen hier heus hun best voor doen.
Niet alle garages besodemieteren de boel.
Sorry, effe vergeten: het is een Cordoba uit 2000 in de 'Signo' uitvoering en de motor betreft een 1.6i met 100pk. KM-stand is 100.150 ongeveer. Distributie e.d. zijn vervangen bij aflevering (+ grote beurt en al die zaken).
De vorige eigenaar schijnt er nooit problemen mee te hebben gehad en heeft de auto min of meer gedwongen ingeruild op een diesel (i.v.m. KM's voor zijn werk).
En natuurlijk zit er wel garantie op, maar als ze dit zo nog een paar weken kunnen rekken, dan is die dus ook op... en dan heb ik nog even niet over de irritatie die ik er nu door heb. Want al zouden ze het nu definitief kunnen fixen, dan zal het nog heel lang duren voordat ik weer volledig vertrouwen in de auto heb (keek nu al steeds in de rondte bij kruisingen, rekening houdend met dat de auto weer stil kan vallen). Da's niet prettig autorijden hoor kan ik je zeggen... gebruik de auto redelijk veel overdag voor woon-werkverkeer + voor klussen overdag voor mijn werkgever.
Overigens vraag ik me ook af dat áls ze het nu definitief kunnen fixen, de motor niet zo'n opdonder heeft gehad dat er nu motorschade is ontstaan (moest tenslotte hortend en stotend flink wat KM's rijden naar de garage in een soort noodprogramma). Het viel me namelijk op dat er een rare geur in het interieur ontstond.
Dank alvast voor reacties!
Drrrrkkk
19 jaar
Om alle risico's uit te sluiten moet je een dossier bijhouden van wat er nu gebeurd. Dus klachten schriftelijk melden aan de garage en rekeningen en antwoorden bewaren. Daar kun je op terug vallen na afloop van de garantieperiode en bewijzen dat het probleem IN de garantieperiode is begonnen en nooit goed gerepareerd is. Dan kun je in de meeste gevallen (soms via de rechter) alsnog garantie krijgen.
geef ze de kans om het op te lossen.
En een automotor is niet zomaar naar de knoppen.
Een noodloop programma is er juist om de auto naar de garage te krijgen.
en probeer zo duidelijk mogelijk de klacht te omschrijven.
En ze kunnen de auto ook uit lezen.
Want er zal zeker een storing in staan.
19 jaar
Oké, ik ben weer wat wijzer: bij het uitlezen van de computer komt foutmelding G28 naar voren. Dat wil (volgens de garage) zeggen dat de impulsgever-sensor defect is. Deze hebben ze vervangen, echter zonder resultaat. Vervolgens heeft men de plaatselijke Seat dealer geraadpleegd (met wie ze goede maatjes zeggen te zijn). Daar gaf men de tip om ook de achterste impulsgever (er schijnen er dus 2 te zijn in dit verhaal) te vervangen. Onderdelen waren uiteraard niet voorradig en zijn besteld... woensdag/donderdag bellen ze me voor een status-update.
Heeft iemand ervaring met de foutmelding G28 en zo ja, is dit veroorzaakt door iets specifieks, of is het een sensor die spontaan na een x-aantal kilometers de geest heeft gegeven?
Dank alvast!
Drrrrkkk
19 jaar
Sensoren kunnen altijd plotseling de geest geven, net zoals elk ander onderdeel.
19 jaar
De auto heeft het 2 weken zonden problemen gedaan en vanochtend... ja hoor daar stonden we weer! :-(
Gouden aankoop man die Seat.
De garagist zegt "oh we gaan wel weer kijken"... heerlijk, als klant heb je dan uiteraard superveel vertrouwen dan het dan ook écht goedkomt. :-(
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar