Mijn motor 2.0e loopt koud niet stationair (na 2 a 3 km rijden wel, maar slecht) en bij warm wisselend (olie 98 graden) en dan meestal 750 a 800 toeren. 165.000 km gelopen.
Vreemde is dat een aantal maanden geleden dit niet zo was en hij koud eerst 1100 toeren ging lopen en daarna rustig terugzakte naar 900 a 950 toeren. Wanneer de motor op temperatuur begon te komen (oliemeter: 60 graden) zakte het toerental in naar 700 toeren. Bij het intrappen van de koppeling en het loslaten van het gaspedaal zwiepte het toerental beneden naar 200 toeren, omhoog naar 1500 en ging dan 700 toeren lopen.
Bij flink gas geven vanaf zo'n 2000 toeren houdt de motor licht in (alsof ik vermogen tekort kom) en laat een geluid horen wat lijkt alsof ik een open-air filter hebt. Gewoon het originele huis, wel met K&N filter. In de hogere toerenregionen gaat het prima. De motor vertoont opvallend veel resonantie/sterke trillingen door alle regionen. Het sterkst tussen 2500 en 3400 toeren.
Geen storingen in het regelapparaat. Bedrading is gecontroleerd. Hheeft LPG ingezeten, is uitgebouwd. Volgens specialist wordt er geen inbreuk op de originele bedrading gemaakt en is het makkelijk te verwijderen wat dus is gedaan. Stappenmotor is gecontroleerd. Gasklephuis ook. Slangen goed. Compressie is uitstekend. Brandstofsysteem is schoon. Ontsteking nieuw. Nieuwe brandstofpomp. Verschillende reinigingsflesjes toegevoegd. Brandstofdruk is goed bevonden. Alle sensoren werken naar behoren. Iemand misschien enig idee wat er nog meer gecontroleerd kan worden of waar het aan kan liggen? Ruime klepspeling i.v.m. LPG is al geopperd. Kan dat een dergelijk verschil uitmaken? Nu terug van dealer en geen verbetering.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Oeps, dubbele post. De gasinstallatie was er al uitgebouwd. Ik weet dat gas al gauw voordelig is, maar ik rijdt ook niet geweldig grote afstanden. Die klepspeling ga ik naar kijken.
En een voordeel van een K&N vervangingsexemplaar is er wel degelijk. In ieder geval een goede doorstroom en hij is iedere keer opnieuw te gebruiken.
Waarom de gasinstallatie uitgebouwd?.
Deze is als tie er al inzit vanaf 6000km al aantrekkelijk.
Als deze auto vanaf het begin op gas heeft gereden, dan vind ik de klepspeling inderdaad verdacht.
Beter weer origineel zetten.
En een origineel luchtfilter.
Mij ontgaat het voordeel altijd een beetje met k&n filter.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar