close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat 1.9 sdi inca: niet voorgloeien

Bouwjaar: 1999

Als ik mijn auto 's avonds, nadat hij ongeveer vier uur stilgestaan heeft, wil starten gaat mijn gloeilampje heel snel uit en start de auto (bijna) niet. Het rare is dat hij 's morgens wel goed gloeit en dan ook in een keer start.

De temperatuursensor heb ik al een paar keer veranderd en ook het gloeirelais (103) en ook relais 109. Ook de bekabeling die op de gloeistiften zit heb ik ook vervangen (de stekker dus). De dealer heeft er ook nagekeken, maar kon niets vinden ook een andere garage kon niets vinden: alleen een storing een gloeibougies storing (geen massa). De gloeibougies waren ook allemaal vervangen.
Wie o wie kan mij helpen?
Groeten Jori

Geplaatst door

dupl-u-1516-5dd147aee67cb+jori (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Pomptimming laten controleren.

groeten Alexander

alexander242 0
badge

20 jaar

hoi Alexander.
Na uitlezen blijkt dat alleeen storing is in de tempratuur sensor geen massa zo iets,storing uitgewist.
En er is geen andere storing aanwezig.
En ook niets met pomptimming gevonden?

hoi Alexander.
Na uitlezen blijkt dat alleeen storing is in de tempratuur sensor geen massa zo iets,storing uitgewist.
En er is geen andere storing aanwezig.
En ook niets met pomptimming gevonden?

Temperatuursensor kan ook een oorzaker zijn voor dit probleem.

alexander242 0
badge

20 jaar

Die heb ik 3 keer veranderd?

Sorry....,dan wordt het voor ook wat moeilijker.Theoretisch gloeien SDI/TDI bijna nooit voor.Alleen als het kouder weer is helpen ze je een handje.Daarom zag ik de pomptimming als probleem,heb dit pas geleden zelf nog bij een TDI 110PK gehad.Koud sloeg perfect en direct mooi aan,maar warm duurde het wel effe voordat ie zin had.Pomptimming stond nog net binnen de fabrieksgegevens,maar heb toch op de juiste timming gezet en sloeg hierdoor wel beter aan met een warme motor.Toch zal ik anders de pomptimming eens laten aanpassen.Ook las ik een keer dat ze bij een dealer de brandstoftemp. sensor hadden vervangen en het probleem was toen ook verholpen.Echter heb ik hier me bedenkingen bij.

succes ermee!

groeten Alexander

alexander242 0
badge

20 jaar

Hoi Alexander.
die hebben ze ook veranderd,maar dat hielp ook niet?

het zou je deurschakelaar kunnen zijn.. deze regelt namelijk het voorgloeien van je auto als je de deur opentrekt...... (deze schakelaar is uitgerust met 4 draden....) probeer dat eens....

suc6

blijegeit 0
badge

20 jaar

de deurschakerlaar links is vervangen door de dealer (pas geleden), maar het probleem is dat de auto 's morgens als het koud is wel goed gloeit (ong.9 sec) en start, maar nu het wat warmer wordt (zoals gisteren), niet meer gloeit. Het lampje gaat binnen een seconde al uit. Daardoor start de auto heel slecht. Rara hoe kan dat? Ondertussen is alles al zo'n beetje veranderd. Ik weet het niet meer.

zou toch maar eens de pomptiming controleren!!
Ook nog zopas eentje binnengehad met hetzelfde probleem , na het afstellen van de pomp start hij weer perfect
Pomp zat ook op het randje van de tolerantiewaarden!!
succes, Eric

ERIC2754 0
badge

20 jaar

Wat heeft pomptiming daar wat mee te maken?

Bij tdi en sdi motoren is de inspuittiming van groot belang.
Als deze niet 100% correct staat krijg je direct startproblemen en meestal ook meer rookontwikkeling van de motor. Heb deze problemen al meerdere malen meegemaakt

ERIC2754 0
badge

20 jaar

Dus dat betekent dat als de pomptimming niet goed is dat de auto niet gloeit dus ook niet start?
Maar als het heel koud is in de ochtend dan gloeit de auto wel .en als het weer warm word dan weer niet

Jori,

Ik denk dat je SDI met deze buitentemperaturen ook zonder gloeien moet starten, dus dat je het probleem niet in de gloei-installatie moet zoeken. Pomptiming is wel een goede kans, maar dat heeft dan weer niets met gloeien te maken.
Twee dingen die ik nog kan bedenken: heb je niet toch een indirecte diesel (ik hoorde laatst dat er door VAG 'gewone' indirecte diesels verkocht zijn waar wel 'SDI' achterop stond)? En kan het niet zijn dat er een relais niet meer jofel is, waardoor de motor niet goed wil aanslaan (met als bijeffect dat het gloeilampje snel uitgaat)?

Succes, Thijs

Thijs11395 0
badge

20 jaar

een sdi gloeit normaal enkel beneden de 5 graden , dus als het echt koud is . Wanneer het buiten 6 graden of warmer is gaat het gloeilampje binnen gedurende 1 seconde aan , maar gloeit de wagen NIET voor. De sdi en tdi motoren starten bij temperaturen boven de 5 graden ZONDER voorgloeien. Ik denk dus inderdaad niet dat uw probleem in de voorgloeiing moet gezocht worden.
succes, Eric

ERIC2754 0
badge

20 jaar

hoi eric en thijs adriaans.
Ik heb relais 103 veranderd die was voor het gloeie 3x al,en relais 109 en de gloeistiften en dat plastic die op de stiften drukt samen met de steker en 4 polige steker die je op de tempratuursenssir klikt maar het mag niet baten.

werd de distributieriem onlangs vervangen??
Controleer nu die pomptiming eens !!!!!

ERIC2754 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Inca of stel zelf een nieuwe vraag.