close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Cordoba: nog even over het EPC lampje en garantie

Bouwjaar: 2002

Hallo,

Een tijdje geleden heb ik op dit forum een vraag gesteld over het branden van het EPC-lampje en het motorcontrolelampje.
Nu begint het EPC-lampje bij elke start te branden en na het uitzetten van de motor blijft enkel het motorcontrolelampje dan nog branden.
Onze dealer heeft geconstateerd dat het hier dus gaat om een storing in de boordcomputer zelf en de enige optie om dit probleem te verhelpen is deze boordcomputer in zijn geheel te vervangen, voor de lieve prijs van zo'n 900,-- Euro!
Ik heb nu al een paar keer een mail naar Poncar (schijnt de importeur voor Seat te zijn in Nederland) gestuurd, maar ik heb geen enkele reactie gehad op mijn vraag hoe het zit met de garantie danwel levensduur van een boordcomputer.
Mijn vraag is of een van jullie weet wat de garantie is.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groetjes Nadia

Geplaatst door

Nadia (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi Nadia,

Over Pon: Mijn ervaringen met Pon zijn prima. Ik heb ze één keer voor mijn Volkswagen en één keer voor mijn vorige Audi nodig gehad. Beiden keren werd ik goed geholpen. Gewoon even bellen. Misschien is men daar nog niet zo gewend aan emailcorrespondentie... ;-)

Suc6,
DutchComp

Nadia,

dit probleem is mij ook overkomen. Nadat de seat tot 4 maal toe is uitgelezen heb ik een andere seatdealer gevraagd verder te gaan zoeken in de oorzaken van de foutcode (deze kan n.l. wijzen op meerdere klachten)en dat is gelukt. Het gaskleppenhuis was gescheurd, dit komt regelmatig voor bij de Cordoba, nadat deze vernieuwd was is de klacht niet meer voorgekomen. Gelukkig was alles onder garantie, dus geen kosten voor mij. Ben er wel ongeveer een driekwart jaar mee bezig geweest. (meerdere seat-dealers gehad).

Peter8695 0

18 jaar

Hallo Peter,
Afgelopen week bij de dealer geweest en bovenstaande aan ze gemeld, de auto is opnieuw helemaal nagekeken, maar helaas zit het probleem voor 100% in de boordcomputer zelf.
In ieder geval nog bedankt voor de tip!

Nadia 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.