close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Ibiza: Seat Ibiza 1.8 20V Turbo Cupra houdt in

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 20V Turbo

Hallo,

Ik heb hier een Seat Ibiza Turbo staan die heeft het volgende probleem:
Als ik ga rijden en de Turbo komt in dan haakt de turbo iedere keer rond de 3000 tpm af, valt dus weg.
Storingen uitgelezen: by-pass ventiel turbolader.
Rij je rustig voorbij de 3500 tpm en geef je dan volgas is er niks aan de hand.
Heb egr klep gereinigd en vaccuumslangen gecontroleerd.
Kan het de luchtmassameter zijn of is er iets anders aan de hand?
Graag hoor ik het van jullie.

Met vriendelijke groeten,

Christian

Geplaatst door

volvos40t4 (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hij zegt het al
storing bypass klep
in de turbo zit een klep die bij te hoge turbodruk de
uitlaat gas direct weggooid

deze klep wordt bedient door een stang en een vat eronder
dit kan elektirsche zijn maar ook vacuum bedient

ik zou daar eerder naar kijken

Bedankt voor de reactie.

Bedoel je de wastegate? Het klepje met stangetje en 2 vaccuumslangen erop?

Groeten,

Christian

volvos40t4 0
badge

14 jaar

het is inderdaad een soort van waste gate
maar dan echt voor de uitlaat gassen

Ja de wastegate is dat dus..

Welke storingscode kwam tevoorschijn ? Laaddruk over of onderschreden ?

Weet niet of die van jou een aparte, dus losse wastegate heeft of dat deze anders aangestuurd word.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.