Seat Toledo: Seat Toledo Magnus 2.0 magnus luxe

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Mijne heren..

Onlangs geleden is er een probleem ontstaan bij mijn toledo.
Bij koude motor rijdt de auto gewoon heel normaal. Zodra de motor op bedrijfs temperatuur is begint hij te schokken en zie je de toerentalmeter naar nul springen. Ga je dan stil staan stopt ook de motor. Hierna start de motor vrijwel meteen weer en het ritueel begint weer opnieuw tenzij je heel rustig gaat rijden.

Onlangs vervangen.

bougies.
bobine nog vrij nieuw.
computer uitgelezen (geen fouten)

jansybren

Geplaatst door jansybren (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Toledo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Lijkt me een probleem met de toerental-sensor (krukaspositie-sensor of BDP-gever) of de stekker/bedrading daarvan.
Dit omdat de toerenteller naar nul gaat, terwijl de motor natuurlijk gewoon op toeren blijft als deze in een versnelling staat.

jansybren (0) PRO, 13 jaar geleden

Ok, bedankt. Wel is gebleken dat de verdeelkap erg slecht is en de rotor is ook nodig aan vervanging toe (onderdelen zijn al binnen, maar ben ziek geworden ).

jansybren (0) PRO, 13 jaar geleden

Zo na eventjes ziek geweest, weer de auto naar de garage gebracht en dit keer naar een dealer en opnieuw uitgelezen. Hij gaf een storing temperatuur sensor. Die was vervangen maar de auto viel nog steeds uit en hield heel erg in bij warme motor. Toen hebben ze bobine van een andere auto eropt gezet en de motor draaide weer goed. (wel vreemd want bij een andere garage waar de auto uitgelezen was zei dat de bobine er vrij nieuw uitzag.. maar ja het is opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.