close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

SEAT Ibiza 2011: Start problemen en lawaai

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Motorcode: CGP, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 44

Sinds ik deze auto heb, heeft hij wat start problemen. Af en toe start hij niet in één keer. Wanneer hij niet wilt starten, start hij bij de tweede keer altijd. Daarnaast maak hij altijd veel lawaai de eerste 1-2 seconde, alleen wanneer hij koud is maakt hij dat lawaai. Bij een warme motor nauwelijks tot niet.

(Link van de video waarbij allebei de problemen te horen en zien zijn) https://youtube.com/shorts/lLFuGqCi980?f...

Geplaatst door

Youri5 (0)

al 1 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Contactblokje contactslot,als je deze de eerste keer start zie je de toerenteller geen beweging.
Tweede start zie je de toerenteller activeren.

bert klein, ik zie het juist andersom. Bij de eerste keer starten zie je de toerenteller wel degelijk bewegen. Bij de 2e start slaat die onmiddellijk aan, dus ook logisch dat de toerenteller hoger uitslaat. Dit lijkt mij geen probleem met het contactblokje.
TS zegt 1200cc, 44kw... Dat is de 3 cilinder met ketting. Dit startprobleem in combinatie met het ratelend geluid dat na een paar seconden stopt...
Dit is een typisch geval een distributieketting met te veel rek. Complete ketting met geleiders en spanner vervangen. Best niet te lang wachten want als de ketting een paar tanden verspringt kan de cilinderkop er af om kromgeslagen kleppen te vervangen.

Jeraevers 60

1 jaar

Ik vrees dat ook, dan krijg je idd ook dit startfenomeen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.