close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Toledo: storing turbo

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0tdi

mbv maxi scan,can vag007 de storing 16618 staat niet in het bijgeleverde boekje
storing is wisbaar en komt niet gelijk terug
turbo zou defect zijn maar rijdt goed afgezien de storingsmelding
143269 juli 2006

Geplaatst door

willemsezone010 (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zie :

foutcode: 16618 P0234
nl Vuldrukregeling limiet gepasseerd
du Ladedruckregelung Regelgrenze überschritten
en Boost Pressure Regulation Limit Exceeded (Overboost Condition)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:
Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc.
pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM.
Storingslampje brandt
Noodloop.

Mogelijke oorzaken:
Slangaansluitingen verwisseld
Lekkende slangaansluiting(en)
Lekkende vacuum leidingen
Turbodrukregelaar (N75) werkt niet (goed) meer
Turbo vervuild of kapot. Zeker wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat krijg je je deze storing als de variabele schoepen in een stand blijven steken waar weinig turbodruk wordt geleverd.
Indien aanwezig: powerbox geeft verkeerd signaal af voor beïnvloeding turbodruk.

Mogelijke oplossingen:
Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.

stefan84 0

15 jaar

Kun je ook met je vag-com de turbodruk aflezen tijdens een proefrit? De turbo-druk gaat naar zijn maximale waarde bij optrrekken en dan kun je dit vergelijken met de gewenste waarde.

Blijft er via de N75 klep vacuum aan worden gezogen op de turbo aansluiting, zal de turbodruk te hoog blijven en dan gaat ie in noodloop. Dit is makkelijk te checken door de vacuum aansluiting dan even af te knijpen tijdens deze meting (moet de turbodruk terugvallen)

Siem Bijman 680
badge vip badge

15 jaar

nee,helaas heeft deze geen real time data.al die maxi scans zijn knudde.mischien kunnen we bij bosch aansluiten als servicepoint.
bij de seat hebben we de turbo vervangen zonder nader testwerk want de leasemaatschappij wou dat.moest nog maar 3mnd mee.
de vraag is of het wel de turbo was maar opdracht is opdracht.of je ziet een vacuumlek dan ben je spekkoper bij zon opdracht.
auto is niet meer teruggeweest en leasemaatschappij content met prijsverschil tov dealer.

auto terug is een toledo met motorcode bkd.
heeft nu naast de teruggekeerde16618 nu ook 18104,ik zag dat stefan 16618 omzette naar p0234.kan je dat met een wiskundig trucje wijzelf ook doen?
auto lijkt ook wel af te blazen maar doet dit alleen maar rijdend, waarom niet in stilstand?motor kantelt de intercooler slangen?wel is in stilstand het vacuumregelkast erg rumoerig,blaast die daarin af?
die vacuumkast met elec aansluiting en een aansluiting voor circa 8/10 vacuumslangen tegen het schutbord.
auto gaat nou (pas) in noodloop als in 5 acellereert naar 140 en kan dan gereset worden met het contact. om dan pas weer in noodloop te gaan in 5.
nu is mijn vraag of dealers die regelkast wel eens vernieuwen.heb de intercooler slangen gecheckt en die wijken niet .

Omzetten van de codes is in een lijst kijken. Zie: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutco...
18104 is je stuurwiel, heeft er waarschijnlijk niets mee te maken.

oldford 0
badge

15 jaar

n75 is de grote kast op het schutbord geworden,gewisseld is het ook niet.

Uitlaat niet verstopt?

Siem Bijman 680
badge vip badge

14 jaar

Niet toevallig een vacuumslang verwisseld ?

stefan84 0

14 jaar

heb enkel de turbo vv,reed daarvoor al ok,heb toen niet van te voren proefgereden op hoge snelheid.
want nu gaat ie steeds in noodloop na 135 in 4,waarom dan niet in 2 of 3 met zon 4250 rpm.
vacuumslangen hebben wij niet gewisseld zou daarvoor bij de vorige garage gebeurt moeten zijn.
hij gilt ook of er druk verlies is maar hij heeft juist overboost.met lmm los geen gesis maar ook geen kracht.
als ik de vacuumslang onderaan de turbo losmaak maakt dat niks uit ga ik daar woensdag nog maar eens naar kijken.ben er dinsdag niet.

hehe na effe met de dealer meerijden met laptop bleek dat de max vuldruk ook echt werd overschreden.
max is 2.4 bar maar ging over de drie bar.
heb terug in de garage naar de waste gate gekeken met vacuumpomp ,stang bewoog niet .gangbaar gemaakt en bleek hierne gewoon weer te werken.vacuumpotje trekte wel maar kreeg geen beweging in de waste gate.
lijkt toch wel raadzaam van jullie als ik iets heb waar je de reallife data mee kan meten.had ik dat vacuumblok ook niet aangeschaft.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.