Seat Inca: stotter slaat af en bij vollast dikke zwarte rook

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: sdi 1.9

ej ik heb een sdi 1.9 die loopt slecht heeft geen vermogen heb de distributsie gedaan.
en staat 200% op tijd alleen nu loopt die nog steeds slecht heb ook het egr gedeelte afgesloten met een plaatje maar heeft ook geen resultaat
kan het ligge aan de verstuiver want hij krijgt gewoon veels te veel brandstof of zou het aan het vacuum gedeelte liggen van de ppomp
ik hoop dat jullie me op weg kunne wijzen want ik weet niet meer hoe ik verder moet alvast bedankt

bassys3

Geplaatst door bassys3 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Inca? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Tiguan (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoe liep de auto voor dat je distributsie gedaan hebt.

bassys3 (0) PRO, 15 jaar geleden

kijk de auto liep goed toen werd de distributsie gedaan bij een bedrijf en toen ong 20duizend km verder begon die raar te doen dus ik trok de distributsie weer open en heb hem weer vervangen zodat alles op tijd staat maarja desondangs doe hij nog steeds raar dus ik weet niet hoe ik verder kom alvast bedankt.

Tiguan (0) PRO, 15 jaar geleden

dat is wel erg snel na 20dkm tandriem weer vervangen.
Zal eerst de storing uitlezen en actuator test uitvoeren

alexander242 (0) PRO, 15 jaar geleden

Heb je voor de nokkenaspositie de juiste gereedschap gebruikt. Dus zo plaatje bij de vacuümpomp.

Kan een paar dingen zoals:
- timing
- beluchting naar de motor. Slecht filter kan ook voor problemen zorgen
- Verstuivers slecht, lijkt me niet
- pomp versleten.

Dat laatste heb ik één keer gehad en dat is uit te halen in een bepaalde meetblokwaarde van de diagnosekast. Uit me hoofd meetblokwaarde 1 veld 2 en 3. Controleer dit met de fabriekswaarde en je weet of de pomp is versleten.

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Als hij na 20000km het opeens slecht doet,dan ligt het waarschijnlijk niet aan de distributie,dan zou hij het al wel eerder slecht gedaan hebben.
Storing uitlezen.
Misschien de luchtmassameter.

alexander242 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=ricky]Als hij na 20000km het opeens slecht doet,dan ligt het waarschijnlijk niet aan de distributie,dan zou hij het al wel eerder slecht gedaan hebben.
Storing uitlezen.
Misschien de luchtmassameter.[/quote]
Is een SDI Ricky, die heeft geen LMM.

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=alexander242][quote=ricky]Als hij na 20000km het opeens slecht doet,dan ligt het waarschijnlijk niet aan de distributie,dan zou hij het al wel eerder slecht gedaan hebben.
Storing uitlezen.
Misschien de luchtmassameter.[/quote]
Is een SDI Ricky, die heeft geen LMM.[/quote]
Je hebt gelijk,ff niet goed opgelet.

vw_audi (0) PRO, 15 jaar geleden

krukastandwiel kan los op de krukas zitten
komt bij td/sdi/tdi wel eens voor

kan een gevolg zijn van :

is er ook een nieuwe krukas kering in gekomen?
geen nieuwe middelste bout gebruikt of niet het juiste aanhaalmoment.



kijk eens als de motor stationair draaid of de trillingsdemper (krukas riemschijf) erg slingert

bassys3 (0) PRO, 15 jaar geleden

ik werk bij de audi naast de seat dus ik ga even daarheen. want ik heb gehoort dat je de pomp earodynamisch kan afstellen.
dus even kijken of dat wel werk en voorderest is alles in orde de distributsie riem staat echt voor 200% op tijd en ik heb ook speciaal gereedschap gebruikt en alles vast gezet dus daar aan kan het niet meer liggen

alexander242 (0) PRO, 15 jaar geleden

Je kan inderdaad wel het inspuitmoment controleren. Je moet in basisstand zetten en met een grafiek (werkplaatshandboek) kijken of ie de juiste waarde valt. Bij een bepaalde brandstoftemp. heeft ook een inspuitmoment waarde dat kan je uit de grafiek halen hoe die moet staan. Ik stel hem meestal tegen het maximale inspuitmoment. Slaat ie beter op aan. Maar dat hier het probleem in zit lijkt me sterk. Ik zal het wel controleren, dan kan je dat weer uitstellen.

Zal echt je pomp checken met de uitleeskast. Pak het boek erbij en check alle meetblokwaaarde's of in ze fabrieksnorm staan. Als ie in de beurt van ze max. of minimale waarde komt wel je eigenlijk dat daar moet zitten.

Suc6

bassys3 (0) PRO, 15 jaar geleden

ja ik heb het gevonden de temperattur sensor van me brandstof is kapot maar die zit in de pomp dus dat is wel weer ff jammer maarja hij is het wel gaat doen;) bedankt he'

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Inca of stel zelf een nieuwe vraag.