Hallo, weet iemand misschien wat er met mijn auto aan de hand is?
Mijn olielampje ging rood branden een kannetje symbool in mijn dashboard.
Ik heb olie gevuld zelfs te veel veelste veel maar het lampje ging maar niet uit tenzij ik de auto opnieuw start en na 1 minuut rijden gaat het weer aan.
Ik deed mijn koelvloeistoftank open en zag dat deze helemaal leeg was en dat er in de bodem een dik grote plak olie zat en ook om de rand heen.
binnenkant van mijn oliedop was beetje witte spul. Dit verhaal heb ik aan de garage verteld ze hebben gezegd dat het de koppaking is.
Deze hebben ze vervangen samen met de kleppendekselpakking. Na de dure rekening reed ik mijn eerste kilometer en ja hoor! olie lampje ging weer branden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hebben we het over een niveau sensor of een druksensor?
Bij een niveausensor kan het zijn dat deze nu bevuild is door de eerdere lekke pakking.
Te veel aan olie wel afgetapt?
In de regel brand de niveau sensor oranje en de druk sensor rood.
Hebben ze het olie filter wel vervangen , zou het wel denken met zo een reparatie.
Als het inderdaad het rode lampje van de oliedruk is , zou ik er niet meer mee rijden , tenzij je ZEKER weet dat er oliedruk is.
Verder terug naar de garage en hun het uit laten zoeken , ik ga er van uit dat ze een testrit hebben gemaakt , als hij al weer zo snel aan gaat , moet hij bij hun ook aan gegaan zijn.
Oliedruk meten en sensor met bedrading controleren.
Dynamo laad wel bij , ik weet het klinkt raar maar dit al een keer mee gemaakt.
[quote=C.Jonker]Hebben we het over een niveau sensor of een druksensor?
Bij een niveausensor kan het zijn dat deze nu bevuild is door de eerdere lekke pakking.
Te veel aan olie wel afgetapt?[/quote]
Ik weet niet veel over auto's maar het was een rode kannetje.
Het bleeft knipperen en volgens het skoda boek is het voor lage olie druk.
De auto begon ook slechter te werk na dit.
Hopen dat er geen kosten bij komen als ik het ze morgen vertel.
Ik lees dat er 3uur is aan gewerkt
Lijkt me te weinig als ik lees dat de halve motor uit moet en dan met passen en meten weer in.
Ja ze hebbben de te veel aan olie eruit gehaald want heb een factuur met
oliefilter, olie 5w40 ,koelvloeistof, kleppendeksel pakking, koppakking.
Er staat nergens iets over het vlakken van de kop, misschien dat het daar ligt?
9 jaar
Oliezeef verstopt carter demonteren, maar eerst olidruk meten dan weet je meer
Ja het was mijn drukschakelaar het was kapot.
9 jaar
Daar kom je dan goed mee weg...
Alles opgelost nu dus?
Ja, allemaal bedankt voor het meedenken.
Zou de koppakking echt gehoeven? Misschien was dat stomme oliedruk schakelaar het de hele tijd al geweest. Maar goed was 50 euro meer kwijt voor het vervangen van de oliedruk schakelaar. En waar zit het eigenlijk kan ik volgende keer zelf doen als het niet te moeilijk is.
9 jaar
Ja die pakking was zoals ik heb gelezen wel echt nodig.
Schakelaar zit gewoon in je blok geschroefd met een stekker er op...das geen raketwetenschap ..maar neem aan dat ie gewoon weer 10 jaar meegaat nu
Ja ik ga er heel goed voor zorgen voortaan.
Lucht filter vandaag vervangen
Alleen nog stuurbekrachtiging olie checken morgen deze zit
Ergens onder de accu verstopt heb ik gelezen.
Thnx
9 jaar
Als je er voor staat links naast je accu...
Zo te zien op de foto zit de kap over de accu in de weg ....beetje vreemd
De stuurbekrachtiging oliebak zat echt onder de accu
Mijn luchtfilter unit moest er ook uit om de accu
En accubak eruit te kunnen halen om zo
Toegang te krijgen tot de stuurbekrachtigings reservoir/vat.
9 jaar
Zoals al door anderen gezegd: die koppakking is echt wel nodig geweest, anders had je geen olie in je koelvloeistof reservoir gehad. Mogelijk is er iets niet helemaal goed gegaan bij de reparatie en is daardoor de drukschakelaar gesneuveld.
Overigens is een lekke koppakking wel een typische kwaal voor de MPI blokken in de Fabia (bouwjaar t/m 2002), en regelmatig gaat ook het vervangen van de koppakking niet goed. Bij het vervangen van de koppakking gebeurt het nog wel eens dat de cilindervoering niet op zijn plaats blijft, en dan heb je na korte tijd weer lekkage van koelvloeistof.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar