Hallo,
Sinds oktober doet mijn kachel het niet naar behoren. Hij blijft koud mits ik hem een tijdje uitzet en dan aanzet dan wil ie wel warm worden. Wat kan hier het probleem van zijn? Ik hoop dat jullie enig idee hebben zeker met deze luchten. Dankzij mn kachel die geschuffeld is geworden kan ik mn auto nu dus niet gebruiken met het huidige vriesweer omdat mn ramen niet schoon worden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wordt de motor wel goed warm?
Heb je een climatronic?
13 jaar
@ Highway Ja de motor wordt goed warm het rare is dan ook gewoon zolang ik mn kachel (het hele systeem ik heb climat control) uit schakel en dan later aan zet wordt de kachel wel warm niet gloeiend heet maar warm genoeg om mn ramen schoon te trekken en het niet steenkoud te hebben en gewoon mn ramen dicht te kunnen houden
@ erwin Ik heb climat control in de auto zitten ik weet niet of dat climatronic is
13 jaar
Wordt je kachel wel warm genoeg, of minder warm dan "vroeger"?
13 jaar
@erwin Hij wordt veel minder warm dan vroeger ik zet mn climcat control op high normaal moet je dan niet je handen er voor kunnen houden zo heet wordt ie dan hij wordt nu net warm genoeg om het behagelijk te krijgen in de auto maar echt heet wordt de kachel niet meer
13 jaar
Heb je de zelftest al uit kunnen voeren?
Ik denk dat je koelvloeistof aan het verliezen bent. Dit kan op allerlei plaatsen zijn, je zult om dit uit te sluiten je koelsysteem af moeten laten persen bij de garage. Dit kost je niet zoveel en dan weet je in ieder geval of het aan het koelsysteem ligt of aan iets anders.
13 jaar
Ik heb de berichtjes doorgelezen. Wat ik wel even wil weten is: De temperatuurmeter, waar staat de wijzer TIJDENS het rijden. In het midden of voor het midden? En gaat de wijzer naar het midden als je even stilstaat?
[quote=dreuge]Ik heb de berichtjes doorgelezen. Wat ik wel even wil weten is: De temperatuurmeter, waar staat de wijzer TIJDENS het rijden. In het midden of voor het midden? En gaat de wijzer naar het midden als je even stilstaat?[/quote]
Zodra mn auto op temperatuur is gaat de meter naar het midden en blijft daar staan ongeacht of ik rij of niet
@erwin mijn koelvloeistof blijft op hetzelfde niveau dit wordt regelmatig gecontroleerd en welke zelftest bedoel je? Of is de unit voor de koelvloeistof apart voor de climatcontrol?
13 jaar
Ik bedoel de zelftest van de climatronic. Deze kijkt dan of er nergens een klep blijft hangen. Ik had een link gegeven, maar deze is nu weg?
Dan maar even copy/paste:
Eigendiagnose CLIMATRONIC
- Auto VAN contact
- Druk gelijktijdig op de knoppen "Luchtcirculatie" [links onder] en "Econ" [recht onder].
- Houdt deze knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt
- Schakel de auto OP contact en houdt de knoppen tijdens deze actie ingedrukt
- De eigendiagnose wordt nu uitgevoerd en de knoppen kunnen worden losgelaten.
Op het einde krijg je codes te zien, post die hier even.
13 jaar
De zelftest had ik inderdaad niet meegekregen maar ga ik morgen even doen zodra ik de codes heb post ik ze
13 jaar
de foutcode die aangegeven wordt is 4f7 00
De vraag nu weten jullie wat voor foutcode dit is zo ja kan ik het zelf oplossen? en de allerbelangrijkste vraag wat kost het?
13 jaar
Heb even voor je gegoogled, deze code is geschreven in hexadecimaal stelsel. 4f7 = 1271.
Bijbehorende foutmelding:
Motor voor de temperatuur klep (V68)
Mogelijke oplossing:
* Motor voor de temperatuur klep (V68) is kapot
* Fout in bedrading / aansluitingen
* Temperatuur Klep zit vast of klemt
Ik zou je adviseren langs de dealer te gaan en goed laten uitlezen via de computer. Kijken of bovenstaande wordt bevestigd.
13 jaar
Dat ga ik dan binnenkort maar even doen weet je eventueel waar de bedrading daarvoor zit? Ik weet namelijjk niet precies wanneer de verwarming het begeven heeft maar van de zomer heeft een vriendin van mij in de auto gezeten en die is nu niet echt voorzichtig en heeft dus ook aan de passagierskant de bekleding los getrapt zou het kunnen zijn dat ze een stekker kapot heeft getrapt of zit daar de aansluiting niet onder?
13 jaar
Oplossing pasgeleden 550 euro nieuwe waterpomp nieuwe distributieset nieuwe thermostaat en een slang die verkeerd om zat (wat ik niet geloof en ik ga ook niet meer naar die garage) dus dat was de oplossing waterpomp overleden en door te lang doorrijden nog een aantal dingen niet zoals het hoort
11 jaar
Heb je 2 jaar met een koude auto gereden? In ieder geval bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Octavia of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar