Rij al bijna 1 jaar probleemloos rond. Hoewel de auto nog steeds prima rijdt, vallen er de laatste week wisselend allerlei functies uit. Enkele voorbeelden:
- linker portier doet niet meer mee met cv
- frequentie van knipperlichten is onregelmatig of knipperlichten vallen compleet uit
- Elektrische bediening + verwarming linker buitenspiegel werkt niet meer
- Elektrische ramen functioneren niet goed
- Waarschuwingssignaal voor geopende portieren blijft branden terwijl deze allemaal goed gesloten zijn.
Het rare is dat sommige problemen zich niet continu voordoen.
Een beetje pech kun je soms hebben met een auto maar al deze symptomen binnen één week tijd.....
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Elektrische bedrading of iets dergelijks?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt me inderdaad een electrisch probleem, losse stekker, slecht massa contact o.i.d.
Zekeringen en zekering kast controleren, accu kabels, massapunten.
Cor
Hoi
Ik vermoed dat je water/vocht in de stekker van de linker raam motor hebt .
Hierdoor krijg je storingen in diverse systemen de raammotor regeld namelijk veel funktie's de je omschrijft en dit komt wel vaker voor.
met een beetje pech moet je de motor vervangen doordat er een pen is weg gerot in de motor.
en de richting aan wijzer is een probleem in je alarmlicht schakelaar of schakelaar aan de stuurkolom vermoedelijk twee problemen in 1 keer.
Hoi Evert,
Als eerste bedankt voor je reactie. Heeft mij waarschijnlijk een hoop arbeidsloon betalen gescheeld.
Vanwege drukte rond de feestdagen was ik niet in de gelegenheid om naar de garage te gaan. 2 januari ben ik daar wel geweest. Mede naar aanleiding van jouw mail heeft hij besloten om een stekker in het linker portier te controleren. Er was er één tussen die geoxideerd was. Nadat deze gemaakt is deed nagenoeg alles het weer. Er was nog wel iets met de motor namelijk dat er een contactpunt kapot was geroest. Bedoel jij dit als je zegt dat er een pen is weggerot in de motor?
Er is een nieuwe alarmlichtschakelaar ingezet. Probleem is een dag of twee verholpen geweest en nu is het bijna weer het oude liedje. De frequentie is nu niet meer het probleem maar nog wel het uitvallen van de knipperlichten. Het vreemde is dat ze soms ook normaal funcitoneren.
Nogmaals bedankt!
17 jaar
Hoi Evert,
Als eerste bedankt voor je reactie. Heeft mij waarschijnlijk een hoop arbeidsloon betalen gescheeld.
Vanwege drukte rond de feestdagen was ik niet in de gelegenheid om naar de garage te gaan. 2 januari ben ik daar wel geweest. Mede naar aanleiding van jouw mail heeft hij besloten om een stekker in het linker portier te controleren. Er was er één tussen die geoxideerd was. Nadat deze gemaakt is deed nagenoeg alles het weer. Er was nog wel iets met de motor namelijk dat er een contactpunt kapot was geroest. Bedoel jij dit als je zegt dat er een pen is weggerot in de motor?
Er is een nieuwe alarmlichtschakelaar ingezet. Probleem is een dag of twee verholpen geweest en nu is het bijna weer het oude liedje. De frequentie is nu niet meer het probleem maar nog wel het uitvallen van de knipperlichten. Het vreemde is dat ze soms ook normaal funcitoneren.
Nogmaals bedankt!
17 jaar
Hoi
Ik denk dat je je richtingaanwijzer schakelaar aan je stuurkolom ook moet vervangen.
Als je een geoxideerde stekker op je raam motor hebt zou ik de raammotor wel vervangen de pennetjes/contacten zijn zo dun dat deze zo afbreken .
succes er verder mee!
Groeten Evert
Problemen inmiddels opgelost??
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Octavia of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar