heb zo juist mijn pa zijn smartje compresie getest
2 cil heeft niks compresie droog bij warme motor??
cil1: 9.5 bar
cil2: 10.5bar
Heb daarna olie in de 2 cil gedaan en dan had hij effe 1bar
Heb hem nog eens rond laten gaan en dan weer niks.
Ik denk dat er dus een klep open staat bij de 2de cil. of niet meer goed afdicht.
Heeft iemand hier ook al ervaring mee?
Grtz hans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Standaard probleem bij smartjes. Uitlaatklep 2e cilinder verbrand. Afgelopen maanden 3 blokjes gereviseerd. Allemaal dezelfde klep verbrand. Als het blok 80000 gelopen heeft is hij aan revisie toe.
[quote=sirhc]Standaard probleem bij smartjes. Uitlaatklep 2e cilinder verbrand. Afgelopen maanden 3 blokjes gereviseerd. Allemaal dezelfde klep verbrand. Als het blok 80000 gelopen heeft is hij aan revisie toe.[/quote]
Sorry, maar dat is niet helemaal waar.Het is geen standaard probleem, want dan zou ik de afgelopen 4 jaar niets anders dan motoren hebben vervangen.
Het kan wel eens gebeuren.
Het is gewoon belangrijk dat de service beurten optijd gedaan worden en het olie peil bij een WARME motor gecontroleerd wordt en op het juist niveau.
Mocht de motor echt defect zijn, plaats dan een zeer goede revisie motor van de HELMONDSE MOTOREN REVISIE. Deze is goed en blijft goed.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Smart mini of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar