Goede avond allemaal,
ik zit dus sinds vorige week met een probleem.
Ik reed op de snelweg en kwam erachter dat me tank bijna leeg was maar ik moest nog een eind tot het volgende tank station, dit heb ik gered maar wel net aan.
24.87L bijgetanked (op een tank van 25L?) na t tanken liep er aan de onderkant veel benzine uit dus ik denk dat ik hem toen iets te vol heb gedaan en dat het er via de retour weer uit kwam..
Toen ik hem probeerde te starten ging dat super slecht hij viel 4x uit en bleef pas lopen toen ik starte en vol gas gaf en bleef houden.. heb toen met moeite een stuk kunnen rijden en is daarna wel blijven lopen maar heel slecht.
ik heb die zelfde avond nog ongeveer 40km gereden en hij liep steeds beter maar nog steeds zeer slecht.
ik ben toen vorige week donderdag naar de smart gegaan en heb maandag te horen gekregen dat hij op 2 cilinders liep.
oorzaak: 8 bar compressie op cil 1 en 2 (normaal 11?) en 0 op cilinder 3 + een verbrande bougie.
reparatie volgens de smart: 2500,- voor een 2dehands blok en 3500 voor een nieuw blok.
Maar het lijkt mij sterk dat me blok ineens helemaal gaar is.. zou het niet aan versleten zuiger veren + een gebroken veer op cil3 kunnen zijn?
of weet iemand een andere oorzaak?
Mvg Richard
Geplaatst door dwahaas , lid sinds 13 jaar geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Smart Fortwo of stel zelf een nieuwe vraag.
Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.
2 Reacties
Carlos85, 13 jaar geleden
Bij smartjes komt dit vaak voor na verloop van tijd. Hoeveel heeft je smart gelopen? Meestal vervangen ze gelijk het hele blok omdat je anders binnen korte tijd weer problemen kan hebben. Er zijn veel 600 cc blokjes die al bij 80.000 km versleten zijn, helaas...
h.hannemann PRO, 13 jaar geleden
Helemaal mee eens !!