Ik ben mijn buurvrouw aan het helpen met haar Smart , hij stopte er mee op de snelweg en heeft ANWBer erbij gehad voor assistentie .
Deze constateerde verbrandings en/of onstekings probleem op cilinder 2 ,
Nou blijkt dat er ontsteking is op alle cilinders en ook compressie
Hij wil niet aanslaan maar als ik 1 bougie op cil 2 demonteer en start slaat ie wel aan en ontsteekt de 2e bougie mengsel in cil 2
als alles gemonteerd is staat ie te te backfire'en/niesen in de inlaat , nu heb ik hier gelezen dat de tuimelaars wel eens breken !, is dat dan de goede diagnose ?
( m.a.w. zou de uitlaat tuimelaar gebroken kunnen zijn op cil 2 /)
Bedankt alvast voor het medenken of de oplossing !
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Open maken en kijken , maar zo iets aannemen omdat het een keer ergens geschreven staat lijkt me niet de juiste manier van constateren.
Ik begreep juist dat het breken van een tuimelaar regelmatig voorkwam , zodoende ... om inderdaad zomaar stomweg te gaan staan sleutelen op aanname is niet altijd slim vandaar ook mijn vraag .....
10 jaar
Kijk , weer één !
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
10 jaar
Om te repareren moet hij ook open als het inderdaad zo is , je doet waarschijnlijk dus niets extra.
Ik ben er zelf ook bijna van overtuigd , maar het zou iets anders kúnnen zijn ...
Ik denk dat ik maar ff een paar boutjes los ga halen .... ;)
10 jaar
alles blijkt heel te zijn ....
[url=http://postimg.org/image/83vgoea4v/][img]http://s27.postimg.org/83vgoea4v/IMG_372...[/img][/url]
9 jaar
ik verneem net dat de ANWB uitgelezen heeft dat er ontstekings storing op cilinder 2 gegeven werd!.....
alle Cilinders ontsteken , als ik bij cil2 1bougie uitdraai dan loopt ie (met vlammen uit het bougie gat :) )
met alle bougies gemonteerd niest ie terug in het spruitstuk en slaat niet aan !
Is dit te wijten aan de ZEE ?
9 jaar
Lijkt op een verbrande klep!
Hoezo heb je compressie op alle 3 de cilinders? Heb je dit gemeten, of gewoon aangenomen.? Eerst meten.
Bedankt voor je reactie Ralf,
Nee , compressie is gemeten, vandaar zo raar !
het lijkt net of de ontstekings timing verlopen is en ontsteekt op inlaatslag of zo.....
9 jaar
BDP sensor stuk ?
9 jaar
Hallo Freek, hoeveel was de compressiedruk?
Ik ga m nu meten , ANWBer had geconstateerd dat het goed was ( gemeten) maar je hebt gelijk , zelf meten en weten !!
Ik ga ook relais e.d onder de stoel ff checken want de boel staat behoorlijk blank , (lekkage achtezij ruit ) ik lees dat dat dat pok de meest vreemde storingen veroorzaakt ... 😁
9 jaar
Nou het is een stuk duidelijker !
De Anwb compressie test is waarschijnlijk gedaan met zn vinger, want cilinder 1&2 hebben enorm compressie verlies,dus óf ze hebben allebei een lekke klep .... óf de pakking is door tussen de cilinders óf allebei !!
Hij gaat uit elkaar, want ik ga voor een blije buuf !
Dank voor de reacties en graag tot de volgende vraag ! (Y)
9 jaar
[quote=Ralf_Jensen]Hallo Freek, hoeveel was de compressiedruk?[/quote]
nul Ralf,....
dit is duidelijk de oorzaak .....
[url=http://postimg.org/image/zafbkturj/][img]http://s11.postimg.org/zafbkturj/IMG_387...[/img][/url]
stond dus duidelijk met zn tweeén terug te niesen in de inlaat , vandaar dat ik dacht dat de tuimelaar gebroken was ...
kon alleen ff niet de timing vinden op de krukas poelie met demonteren ... ;(
9 jaar
ververst koppie erop en rijden maar weer !
[url=http://postimg.org/image/ys9k9rg9t/][img]http://s8.postimg.org/ys9k9rg9t/Afb0565....[/img][/url]
9 jaar
Goed bezig . Succes verder.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Smart mini of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar