SsangYong Rexton 3.2 kwam binnen met tikkende klepstoters en liep zeer slecht. Na een diagnose te hebben gesteld - compressie meten / lektest cilinders hebben wij besloten om de klepstoters 24 stuks te vervangen. Na deze te hebben vervangen startte de motor goed al bleef er wel naarmate een motor warm liep een vreemde tik vanuit de automaat/koppelomvormer waarneembaar. Na een aantal minuten warmlopen slaat de motor plots af. De motor wil vervolgens niet meer aanslaan. Krijg wel een vonk aan de bougies en brandstof op de galerij naar de injectoren. Heb idee dat de er geen brandstof meer wordt ingespoten.
Bij verdere controle bleek dat er na de reparatie de krukas t.o.v. de nokkenassen vrij kon bewegen. Kettingspanner vervangen en vervolgens weer gestart en slaat weer na enkele minuten warmlopen bij warme motor plots af en wil niet meer aanslaan. Krukas t.o.v. nokkenas kan ik niet meer vrij bewegen dus dat is NU goed.
Startonderbreker of BDP sensor????????????? of toch iets anders. Wie heeft dit voor dit probleem een oplossing!!!!!!!!!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij nader onderzoek hebben wij besloten om de cilinderkop te demonteren in de hoop het probleem te vinden. Het lijkt op een kantelende zuiger waardoor de tik veroorzaakt wordt. Het lijkt te komen uit de 6e cilinder. Maar ook cilinder 4 & 5 verdenken wij. De compressie van deze cilinders blijven namelijk ook ver achter bij de rest van de cilinders. Vooral de 6e cilinder heeft een zeer slechte compressie. Ook de bougies van de cilinder 4 t/m 6 zien er niet goed uit. De kleur van de bougies duid op een onvolledige verbranding. Wordt vervolgd..........................
wordt waarschijnlijk een verhaal met een dure afloop :-(
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je SsangYong Rexton of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar