Sinds enige tijd voel ik in mijn Outback een behoorlijke bonk in de aut.versnellingsbak of de aandrijving nadat ik stop, in P zet, en het contact uitzet. Het lijkt of de koppeling dan (nog) niet vrij is. Dit gebeurt ook al als ik bij stilstand resoluut van D naar P gaat op het moment dat hij de R passeert. Ook dan voel je een stevige bonk. De ene garage zegt het zit in de motorophanging, maar deze heeft absoluut geen ruimte. De ander zegt weer het zit in je bak zelf, maar een bakspecialist ontkent dit dan weer.
Ik word er dol van!
Herkent iemand dit verschijnsel?
gr Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is het een 4 wiel aangedreven en misschien pas nieuwe banden opgekomen?
Bij 4 wiel aangedreven mag er niet meer dan 2mm verschil in profieldiepte zitten.
Inderdaad 4-wiel en de banden zitten alle tussen 3 en 4mm.
Ik ben intussen wel iets verder, maar nog niet er van af. Vorig jaar is de aut.bak gereviseerd en van de week is ontdekt dat de rubberen ring tussen bak en chassis op zijn kop erin gezet is, waardoor teveel speling! De grote bonk is er nu uit, maar niet helemaal.
Als ik stop en in P zet dan krijg je nog steeds een lichte naschok. Het lijkt er op of de bak te laat (dus vertraagd) in vrijstand uitschakelt. Te vergelijken met een normale versnelling, waarbij je de koppeling los laat terwijl de motor nog niet helemaal gestopt is.
gr peter
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Outback of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar