close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Subaru Vivio: Extreem hoog koppelpunt

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 0.7 GLi

Hoi,

voor mij een wat vreemd probleem:
ik heb een subaru vivio gekocht als 2e auto. Rijdt prima, leuk bakje.
Tot op heden 1 nadeel gevonden: deze auto heeft (bij mij althans) een extreem hoog koppelpunt.
Voor de beeldvorming: Het koppelingspedaal kan ik 15 centimeter intrappen (tot de vloer).
Bij 2 centimeter intrappen ontkoppelt hij al. En omgekeerd moet ik de koppeling 13 cm laten opkomen voordat ik de auto voel trekken.

(Ik heb overigens niet het idee dat de koppeling slipt, vanaf het koppelpunt heeft ie wel behoorlijk power [relatief dan voor een 700cc-tje])

Iemand enig idee wat hier aan te doen is?

Geplaatst door

RetroX (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als tie niet slipt is tie goed.

primera p11 0

17 jaar

Ehmm... klopt, maar dat is ook niet het "probleem".

RetroX 0

17 jaar

Retrox, dan zet je de kabel losser.
Dan word de slag ook kleiner.

primera p11 0

17 jaar

Ik heb nog niet gekeken maar is dat aan de pedaal kant te doen of moet ik bij de transmissie zijn?

RetroX 0

17 jaar

Heb je wel vrije slag op het padaal?.
Meestal zit de afstelling van de kabel in de motorruimte, maar ook de stand van het pedaal kun je afstellen.
Deze afstelling zit meestal bij het pedaal zelf.
Daar kun je het pedaal zo afstellen dat tie gelijk staat met het rempedaal bijv.

primera p11 0

17 jaar

Vrije slag is toch de afstand dat het pedaal nog omhoog komt nadat de motor volledig is gekoppeld?
Dat is een krappe centimeter.

RetroX 0

17 jaar

Dat is de loze slag die je voelt met intrappen, het eerste stukje meestal.
Als dat zo weinig is, dan kun je die wel wat groter maken.
Persoonlijk vind ik het wel fijn , grote loze slag, i.p.v. die koppelingen die gelijk happen als je hem iets laat opkomen.

primera p11 0

17 jaar

Ok, en vrije slag is dan?

RetroX 0

17 jaar

Vrije slag is het kleine stukje wat je voelt voordat je echt tegendruk voelt.

primera p11 0

17 jaar

vrij slag doe je meten met je vinger dus 5mm ~ 15mm is acceptabel

770 50
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Vivio of stel zelf een nieuwe vraag.